0

 

آخرین رز کشمیری

توضیحات

کاوشگری‌های جو سندی لندز

«جوزف سندی لندز»، کارآگاه کارکشته ی اسکاتلندیارد، شش‌ماه گذشته را برای آموزش پلیس بنگال در کلکته بوده و اکنون که قصد بازگشت به لندن را دارد حاکم بنگال او را فرامی‌خواند. او با خودش عکس‌هایی از جسد خون‌آلود دوست صمیمی‌اش «پگی سامرهام» دارد که شواهد دال بر خودکشی اوست؛ اما حاکم بنگال به مرگ پگی مشکوک است و لندز را مأمور می‌کند تا مرگ مشکوک پگی را رمزگشایی کند …

افسر ارشد منطقه، سرگرد هَری، نگاهی به زیر و بالای میز انداخت. چشمان فرا برّاق، صورت‌های خال‌مخالی، حرف‌های پراکنده، نامفهوم و بریده بریده، تردیدی نبود که وقتی پرنتیس آن‌جا حضور نداشت گفت‌وگوها فرو می‌نشست و برای پر کردن شکاف‌ها و اختلافات، نوشخواری جریان می‌یافت. و اکنون هم که پرنتیس نبود. رفته بود به کلکته برای شرکت در مصاحبه‌ای که برای ترفیعش‌ به درجه‌ی ارشد ترتیب داده بودند.

«اما چرا جایلز؟ چرا من نه؟» هر بار فقط یک نفر از آن‌ها می‌توانست ترفیع بگیرد و این ‌بار آن یک نفر هم پرنتیس بود. این بار هم پرنتیس توانسته بود موانع را پشت سر بگذارد و خدا می‌داند کی دیگر شاید فرصتی برای ارتقای او دست دهد. واقعاً به این ترفیع درجه نیاز داشت. به پولش نیازمند بود.

به زودی صاحب فرزندانی می‌شد که برای تحصیل باید می‌فرستادشان به انگلستان. پیش‌تر هم همسرش دایماً می‌نالید و گله می‌کرد و او هم از آن گله‌ها دیگر به ستوه آمده بود، از آن درد دل‌های بی‌پایان «هیچی نداریم بپوشیم، فقط یک اسب کالسکه داریم، پس کی می‌توانیم اسباب اثاثیه و مبلمان خودمان را بخریم.» او به‌شدت نیاز داشت به این ترفیع درجه و آن وقت پرنتیس گرفته بودش. پرنتیس پرادعا و گزافه‌گو!

توضیحات تکمیلی

نویسنده

باربارا کلورلی

مترجم

علیرضا دوراندیش

حجم (مگ)

85

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 5144407
سرشناسه کلورلی، باربارا
Cleverly, Barbara
عنوان و نام پدیدآور آخرین رز کشمیری : کاوشگری‌های جو سندی لندز/باربارا کلورلی ؛ مترجم علیرضا دوراندیش.
مشخصات نشر تهران: نشر قطره، 1397.
مشخصات ظاهری 414ص.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
یادداشت عنوان اصلی:The last Kashmiri rose,2011.
موضوع داستان‌های انگلیسی — قرن 21م.
موضوع English fiction — 21th century
شناسه افزوده دوراندیش، علیرضا، – ، مترجم
رده بندی کنگره PZ4/ک8آ63 1397
رده بندی دیویی 823/92

تعداد صفحات

349

دیدگاهی دارید؟