0

 

بهار و خون و افیون


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

بهار و خون و افیون

«بهار و خون و افیون» یک رمان تاریخی‌ست که بر اساس وقایع تاریخی دوره‌ی صفویه، در زمان شاه طهماسب و شاه اسماعیل دوم صفوی نگاشته شده است. در این کتاب بر روی نقش زنان در دربار صفوی و جامعه‌ی آن عصر تمرکز ویژه‌ای شده و نقش پر رنگ آنان در تعیین سیاست‌ها به طور هنرمندانه‌ای ترسیم شده است.
در «بهار و خون و افیون» سیمایی نیمه‌واقعی از شاه اسماعیل صفوی ترسیم می‌شود که با نسبت دادن اوصافی مانند خون‌ریزی، خیانت، نیرنگ، لاابالی‌گری و انحرافات اخلاقی همراه است.آغاز داستان:
بهار سال ۹۷۵ هـ.ق از روی تاکستانها، باغها، کشتزارها و صحراهای سرسبز دارالسلطنه قزوین دامان برمی کشید و جای خود را به پیک تابستان می سپرد. با آنکه دو دهه از جوزا (خرداد) می گذشت، مستی بهار هنوز در دماغ طبیعت باقی بود و نسیمی عطرآگین که از جانب صحرا برمی خاست، کوچه به کوچه و خانه به خانه در گوش مردم شهر زمزمه می کرد و آنان را به بزم بهاری فرامیخواند. اما برخلاف هر سال کسی به این پیام پاسخ موافق نمی داد و بزم بهار بی رونق بود؛ زیرا مردان قزلباش در تدارک بساط رزم بودند و گرم تیمار کردن اسبها و صیقل دادن تیغها. عهد شاه طهماسب، دومین تاجدار سلسله صفوی بود…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

احمد احرار

تعداد صفحات

701

حجم (مگ)

19.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟