0

 

تصویر زن در کتب درسی دوره ابتدایی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مقدمه

زن در اجتماع کنونی ایران ، بدون شک ، نسبت به گذشته از نظر باز شدن افقها، ورود در جامعه ای گسترده تر از ابعاد فیزیکی خانواده و قبول مسؤلیتهای اجتماعی در وضع و موقعیت بهتری است.

آمار دانش آموزان و دانشجویان دختر در مؤسسات مختلف آموزشی ، رسوخ زنان در مشاغل مختلف اداری ، آموزشی و در سطوح تصمیم گیری درباره ی امور مملکتی و یا حتی برخی تغییرات در قوانین حقوقی ، تماماً نمودار تغییرات مثبتی میباشند که در این مورد وقوع یافته اند .

ولی به نظر ما مسئله ای که اگر مهم تر نباشد لااقل به همان اندازه مهم مینماید که آمار دانش آموزان و دانشجویان دختر و یا آمار زنان شاغل، مسئله ی اصالت این تغییرات و پیشرفتها از نظر زن و یا به عبارت صحیح تر ، میزان آگاهی یافتن او بر لزوم این پیشرفتها است .

واقعاً تا چه حد قبول مسؤلیتهای اجتماعی ، باز شدن افقهای زندگی و بدست آوردن آگاهیهای مختلف، از نظر زن ایرانی، یک وسیله ی لازم بیان و ابراز وجود است ؟

یک زن شاغل را مثال میآوریم: انگیزه های او در قبول مسؤلیت شغلی تا چه حد ناشی از لزوم پرکردن خلاءهای اقتصادی ، و یا ابراز عکس العمل نسبت به محدودیتها و یا پیروی و تقلید از یک رسم جاری است و تا چه حد در زمینه این علل و یا علل مشابه دیگر، انگیزه ای پایدارتر نیز میتواند موجود

این کتاب را می توانید در سایت باشگاه ادبیات رایگان دانلود کنید.

 

توضیحات تکمیلی

نویسنده

فریدون ثناگو راد, نیک‌چهره محسنی

تعداد صفحات

64

حجم (مگ)

8.4

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟