0

 

تنه قطور درخت افرا


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

رضا علامه زاده فیلمساز، منتقد و نویسنده رمان و داستان کوتاه در سال ۱۳۲۲ در خانواده‌ای کارگری در مازندران به‌دنیا آمد. دوران کودکی او در تهران و محله‌های فقیرنشین شرق تهران سپری شد. فکر نوشتن از رنج و شادی مردم از دورانِ جوانی و اول بار در سال ۱۳۵۵ در زندانِ سیاسی کرمان به ذهنش راه یافت. اما این ایده تنها ۱۵ سال بعد یعنی در دوره میانسالی او مجال بروز یافت.
کارنامه رضا علامه زاده را در ۲ زمینه متفاوت بررسی و ارزیابی می‌شود .
۱ـ علامه زاده کارگردان
۲ـ علامه زاده داستان‌نویس
قبل از انقلاب اسلامی ۳ فیلم را کارگردانی کرد که یکی از آن‌ها «دار» برنده جایزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده. در مقام نویسندگی نیز نگارش چندین فیلمنامه «ازجمله وصیتنامه ققنوس» رمان و چند اثرِ تحقیقی، کارنامه فرهنگی او را به‌عنوان یک هنرمندِ مستقل و معترض پر بار کرده است.
رضا علامه زاده در دهه ۶۰ خورشیدی به کشور هلند مهاجرت کرد و در آن‌جا به فعالیتهای فرهنگی خود در حوزه تدریس سینما و اندکی نیز فیلمسازی ادامه داد.
در سال‌های اخیر بین هلند و امریکا در تردد است و به‌عنوان استاد میهمان در دانشگاه‌های ایالات متحده به تدریس تاریخ سینما و فنِ نگارش فیلمنامه اشتغال دارد.
در مقام فیلمساز:
۱ـ قدیر ۲ـ فدایی ۳ـ دار ۴ـ حرف بزن ترکمن ۵ـ مسافران هتل آستوریا ۶ـ جنایت مقدس
در مقام نویسنده:
۱- تنه ی قطور درخت افرا (۱۳۵۷) ۲ـ غوک ۳ـ تابستان تلخ ۴ـ آلبوم خصوصی ۵ـ سیاحتنامه محرمانه ۶- فیلم نامه وصیت‌نامه ققنوس ۷- سراب سینمای ایران ۸- فیلم نامه سوگواره پیران ۹ – نمایشنامه مصدق ۱۰-راز بزرگ من

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رضا علامه زاده

تعداد صفحات

119

حجم (مگ)

2.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟