0

 

جامع الاسرار و منبع الانوار (نسخه خطی)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

جامع الاسرار و منبع الانوار (از: سید حیدر بن علی حسینی آملی)

شماره بازیابی: ۹۴۵ط
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫۱۰-۴۵۲۱‬
زبان اثر: Per
عنوان و نام پدیدآور: جامع الاسرار و منبع الانوار [ نسخه خطی]/ از: سید حیدر بن علی حسینی آملی
کاتب: : کاتب: سید حسن حسینی ساوجی
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: قرن ۱۳ق.
قطع: ؛‏‫۱۴*۲۲/۵سم. ۲۵۳گ. ۲۰س.‬
یادداشتهای کلی: این کتاب به انضمام رساله نقد النقود از همین مولف به تصحیح هانری کربن و عثمان یحیی در ۱۳۴۸ش توسط انجمن ایران شناسی فرانسه در تهران به چاپ رسید و در سال ۱۳۶۸ نیز با تجدید نظر و ترجمه مقدمه‌های فرانسوی کتاب به فارسی توسط سید جواد طباطبایی با همکاری انجمن یاد شده و انتشارات علمی فرهنگی به چاپ مجدد رسید.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: ۱بسمله الحمدلله الذی کشف عن جماله المطلق حجاب الجلال المسمی بالکثره… اما بعد فانی لما فرغت من رساله منتخب التاویل… التمس منی جماعه… ان اکتب لهم کتابا جامعا مشتملا علی معظم اسرار الله… .
۲ادین بدین الحب انی توجهت و کایبه ارسلت دینی و ایمانی، هذا آخر الوجه و آخر الکتاب و الحمدلله رب العالمین.
تزئینات متن:عناوین به شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج یشمی با حاشیه منگنه.
نوع کاغذ:فرنگی.
۲استدراک سقطات در هامش برخی صفحات صورت گرفته. ص ۲۰ نسخه متضمن تعلیقه‌ای است از سید حسینی طباطبایی. عبارات نسخه در برخی صفحات تقدیم و تاخیرهایی دارد که در هامش صفحات بدان اشاره رفته است. گواهی بلوغ در حاشیه صفحه پایان دیده می‌شود.
نک: ذریعه، ۵/ ۳۸٫
وضعیت استنساخ نسخه: کاتب در پایان می‌افزاید: «تمام شد در روز عید نوروز. کتبه… چون نسخه که این رساله از او استکتاب شد مغلوط بود و کاتب هم سواد درستی نداشت لهذا این رساله بسیار مغلوط شده بود لکن بعون الله تعالی و باطن عرفا اهتمام در مقابله و تصحیح آن شده دور نیست که در صحت تالی تلو نسخه اصل باشد و الله اعلم بالصواب».
یادداشتهای مربوط به مشخصات ظاهری اثر: نوع خط:نسخ.
یادداشتهای مربوط به نسخه موجود: ۱بر پشت برگ آغاز، یادداشتی است به قلم نسخ زیبا متضمن نام کتاب و مولف؛ ذیل نسخه یادداشتی است به قلم نستعلیق تحریری در باب آثار سید حیدر به نقل از مجالس المومنین شوشتری.
یادداشتهای مربوط به نمایه ها، چکیده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد ۲/۲۴، صفحه ۷۹ – ۸۰٫
یادداشتهای مربوط به خلاصه یا چکیده: در علم توحید و اسرار انبیاء و اولیاء مطابق عرفان شیعی اثنی عشری. مشتمل بر مقدمه و سه «اصل» که هر اصل مشتمل بر چهار «قاعده» است.
موضوع (اسم عام یا عبارت اسمی عام): عرفان – شیعی

توضیحات تکمیلی

تعداد صفحات

261

حجم (مگ)

51

نوع فایل

اسکن شده

دیدگاهی دارید؟