0

 

خوندشت – کتاب اول


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

خوندشت – کتاب اول

کتاب داستان سیاهکل نوشتهی ناصر وحدتی است. او این کتاب را بین سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ نوشت. این کتاب پیش از آنکه به‌طور کامل منتشر شود؛ در سالهای ۱۳۷۴ و ۱۳۷۶ به‌صورت دو کتاب جداگانه منتشر شد. کتاب اول خوندشت نام داشت و نام کتاب دوم روی خوش زندگی بود. نسخهی پیش رو مجموعهی این دو کتاب است، درواقع ناصر وحدتی کتاب را به این شکل نوشته است اما به دلیل مشکلاتی این کتاب ابتدا به‌صورت جداگانه منتشر شد.
ناصر وحدتی در مقدمهی کتاب مینویسد: « «داستان سیاهکل» را در زمرهى ادبیات گیلان تلقى کنید که در آن «خوندشت» را بر اساس زندهگىِ مردمانِ هشتاد سالِ پیشِ گیلان با آمیزهاى از اخلاق، فرهنگ، موسیقى، رنگ، عشق و مرگ نوشتهام که این یک عشق را به پاىاش نشستهام با عاشقانى چون ستار، ریحان، بنفشه، داریوش تا هیبت و صفر و حیدر خان دیلمى و کاسمار و پیلاقا!
در «روى خوش زندگی» با زبانى دیگر با المان‌های بىشمار به حضور و شکلگیرى مدرنیته در گیلان پرداختهام و سرانجام، آن بخش از حماسهى نوزدهم بهمن ۱۳۴۹ سیاهکل را، که جلوى چشمان من اتفاق افتاد، قیامى روشنفکری، دانشجویى و گیلانى تلقى کردهام، زیرا که بهرغم حضور چند رزمنده از شهرهاى دیگر ایران، بیشتر جانبرکفان این گروه گیلانى و بهویژه لاهیجانى بودند.»

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ن‍اص‍ر وح‍دت‍ی‌

تعداد صفحات

202

حجم (مگ)

2.6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

دیدگاهی دارید؟