0

 

داستان‌های شبانه برای دختران بلند پرواز ۱

توضیحات

روزی از روزها دختری بود به اسم ایدا که عاشق ماشین‌‌ها، پرواز و فکر کردن درباره‌ی آن‌‌ها بود. او به‌خاطر علاقه‌ی زیاد شروع به تحقیق وبررسی در مورد پرندگان کرد تا بهترین نسبت را بین وزن بدن و بال‌ها پیدا کند و برای انجام این کار از ابزارهای مختلف استفاده و شکل‌های مختلفی امتحان کرد ولی هیچوقت نتوانست مثل یک پرنده از پرواز لذت ببرد ولی با این حال کتابی پر از نقاشی درست کرد که تمام اطلاعاتی که کشف کرده بود را در آن نوشت و اسم آن را “پروازشناسی” گذاشت. یک شب، ایدا به یک مهمانی دعوت شد و در آنجا با ریاضی‌دانی که مرد بداخلاقی بود به نام چارلز بابیچ آشنا شد.

ایدا خود ریاضیدانی درخشان بود و به همین دلیل خیلی زود به دوستان خوبی برای هم تبدیل شدند. در یک شب، چارلز ایدا را برای دیدن ماشینی که جدیداً اختراع کرده بود به خانه‌اش دعوت کرد. چارلز آن را “دستگاه متفاوت” صدا می‌کرد چون می‌توانست به صورت اتوماتیک اعداد را با هم جمع یا از هم کم کند. ایدا از دیدن آن دستگاه تعجب کرد زیرا هیچکس تا به حال هم‌چین چیزی نساخته بود ایدا پیشنهاد داد:

“چطور است یک دستگاه جدیدتر بسازیم تا معادله‌های سخت‌تر را انجام بده؟” ایدا و چارلز مشغول شدند و سرانجام دستگاهی درست کردند که بسیار بزرگ بود و با یک موتور بخار عظیم کار می‌کرد، ولی ایدا حریص‌تر بود و می‌خواست باز هم ادامه دهد. ایدا: “این‌بار چطور دستگاهی بسازیم که توانایی پخش موسیقی و نشان دادن حروف را داشته باشد؟” نام او به‌عنوان مخترع اولین برنامه رایانه‌ای در تاریخ ثبت شد. او در حال ساخت رایانه و ایجاد راهی برای ساخت رایانه‌های جدید است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

النا فاویلی ، فرانچسکا کاوالو

مترجم

سارا کوهستانی ، فاطمه درویش

حجم (مگ)

27

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 5513158
سرشناسه فویلی، النا
Favilli, Elena
عنوان و نام پدیدآور داستان‌های شبانه برای دختران بلند پرواز 1/ نویسندگان النا فاویلی، فرانچسکا کاوالو؛ ترجمه: فاطمه درویش، سارا کوهستانی؛‌ویراستار:شعبانعلی کوهستانی.
مشخصات نشر تهران: نوآوران سینا، 1397.
مشخصات ظاهری :‌مصور.؛ 5/14 5/21 س‌م.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
یادداشت عنوان اصلی: Good Night Stories for Rebel Girls : 100 Tales of Extraordinary Women.
موضوع داستان‌های نوجوانان انگلیسی– قرن 21م.
موضوع Young adult fiction, English– 21st century
شناسه افزوده کاوالو، فرانچسکا
شناسه افزوده Cavallo, Francesca
شناسه افزوده درویش، فاطمه،
شناسه افزوده Darvish, Fatemeh
شناسه افزوده کوهستانی، سارا،
شناسه افزوده Kouhestani, Sara
رده بندی کنگره PZ7/1/ف9د22 1397
رده بندی دیویی [ج]823/92

تعداد صفحات

180

دیدگاهی دارید؟