0

 

سامسای عاشق (صوتی)

توضیحات

سامسای عاشق

هاروکی موراکامی در کتاب صوتی سامسای عاشق، داستان حشره‌ای را تعریف می‌کند که ناگهان یک روز به انسان تبدیل شده و همه چیز برایش جدید و عجیب است. این اثر از داستان مسخ کافکا برگرفته شده اما این بار در این کتاب شاعرانه با مسخی روبه‌رو هستید که شخصیت اصلی به جای سیاهی و پوچی با عشق و امید سر و کار دارد.

درباره کتاب صوتی سامسای عاشق:

اگر داستان مسخ فرانتس کافکا را خوانده باشید، کتاب صوتی سامسای عاشق (Samsa in love) روایتی متضاد و برعکس آن اثر را بیان می‌کند. این کتاب در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و ماجرای سوسکی را روایت می‌کند که تبدیل به انسان می‌شود و حالا باید با بدن و دنیای جدیدش کنار بیاید. این انسان جدید که گرگور سامسا نام دارد، در کتاب مسخ ماجرایی متفاوت داشت و به خاطر پوچی و سیاهی زندگی‌اش یک روز وقتی از خواب بلند می‌شود، می‌بیند که به سوسکی تبدیل شده و هیچ کاری از دستش برنمی‌آید و سرانجام به مرور در انتهای تنهایی و تاریکی جهانش غرق می‌شود.

اما موراکامی در کتاب سامسای عاشق نوع دیگری از این شخصیت را به تصویر می‌کشد. سامسایی که با دیدن زنی زشت و خمیده عاشق می‌شود و جهانش به نور و تعالی می‌رسد. درواقع نویسنده نشان می‌دهد که او با تلاش، عشق و امید به زندگی، کم کم از پیله تنهایی خود دور می‌شود و قالب جدید خود را می‌پسندد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هاروکی موراکامی
مترجم مریم عروجی

گوینده

رضا عمرانی، راضیه هاشمی

حجم (مگ)

25

مدت زمان (دقیقه)

55

دیدگاهی دارید؟