0

 

سرزمین آلوچه‌های نارس (صوتی)

توضیحات

سرزمین آلوچه‌های نارس

کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس برنده جایزه نوبل اثر هرتا مولر، درباره زندگی چهار جوان از اقلیت آلمانی کشور رومانی در زمان حکومت دیکتاتوری چائوشسکو است.

سرزمین آلوچه‌های نارس (the land of green plums) داستان گروهی از جوانان را روایت می‌کند که به امید یافتن وضعیت و ارتباطی بهتر، ولایت فقرزده خود را به مقصد شهر ترک می‌کنند. اما خیلی زود امیدشان درهم می‌شکند، چرا که شهر هم، درست مثل مناطق روستایی، ردپای ظلم و ستم حکومت دیکتاتوری کاملا هویداست. تمامی دوستان راوی به او خیانت کرده و یا خود را به نابودی می‌کشانند.

با از هم پاشیدگی این اتحاد، می‌توان دید که چگونه یک حکومت مستبد و دیکتاتور به جزئی‌ترین حوزه‌های زندگی انسان‌ها سرک کشیده و چگونه همه‌ی افراد، حتی قوی‌ترین آن‌ها مجبور می‌شوند یا با ستمگران سازش کرده و یا در برابرشان مقاومت کرده و از بین بروند. بوی فقر، رنج، فساد و مرگ در جای جای داستان به مشام می‌رسد و حق انتخاب و آزادی مردم به حداقل رسیده. هرتا مولر، در این روایت زندگی جند جوان را به تصویر می‌کشد که از آزادی و وطن تهی شده‌اند.

سرزمین آلوچه های نارس رمانی از هرتا مولر رمان نویس آلمانی رومانیایی برنده نوبل ۲۰۰۹ است. این رمان نخستین بار در ۱۹۹۳ چاپ و منتشر شد. در پی اعلام اهدای جایزه نوبل ادبیات به هرتا مولر این رمان در فهرست پرفروش‌های سایت آمازون قرار گرفت.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هرتا مولر
مترجم طاهره زمانی بهابادی

گوینده

معصومه عزیز محمدی

حجم (مگ)

215

مدت زمان (دقیقه)

480

دیدگاهی دارید؟