0

 

سینمای اگزیستانسیالیستی

توضیحات

در کدام برهه‌های تاریخی آدمی با ورطه هولناک بی معنایی رو در رو شده و آیا توانسته چشم در چشم آن بدوزد یا در پی راه‌های گریز از مسیر ایدئولوژیک آن بوده است؟ یکی از مفاهیم اساسی اگزیستانسیالیسم جنبشی برآمده در دل وضعیتی که شاید در آن خیلی ها در کره خاک به خوبی با بی معنایی آشنا بودند/بوده‌اند-معنا (و بی معنایی) زندگی بشر است.

در کتاب حاضر، ویلیام پامرلو به واسطه تحلیل و نقد فیلم‌هایی که خاصه به مسئله معنا در زندگی بشر می‌پردازند تصویری از شخصیت‌هایی به دست می‌دهد که او در مقابل از شخصیت‌هایی در این فیلم‌ها برایمان حرف می‌زند که استقامت به خرج می‌دهند و از زیر مسئولیت خود شانه خالی نمی‌کنند؛ و مالا خود معنا را در زندگی‌شان برمی‌سازند.

اما پامرلو برخلاف سارتر (در دوره اگزیستانسیالیستی کارش) از یاد نمی‌برد که وجه اجتماعی و جمعی این بی معنایی و در نتیجه تاثیر جامعه بر سوژه‌های انسانی را در نظر بگیرد؛ و از همین رو خواندن کتاب حاضر در این روزها می‌تواند برای ما ایرانی‌ها معنادار باشد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ویلیام سی. پامرلو

مترجم

نصرالله مرادیانی

حجم (مگ)

96

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 4253020
سرشناسه پامرلو، ویلیام سی.n
Pamerleau, William C.
عنوان و نام پدیدآور سینمای اگزیستانسیالیستی/ ویلیام سی. پامرلو؛ ترجمه‌ی نصراله مرادیانی.
مشخصات نشر تهران: بیدگل، 1395.
مشخصات ظاهری 352 ص.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
یادداشت عنوان اصلی: Existentialist cinema, 2009.
یادداشت کتابنامه: ص. 345 – 348.
یادداشت نمایه.
موضوع اگزیستانسیالیسم در سینما
موضوع Existentialism in motion pictures
موضوع سینما — فلسفه
موضوع Motion pictures — Philosophy
شناسه افزوده مرادیانی، نصرالله، -، مترجم
رده بندی کنگره PN1995/9 /الف7پ2 1395
رده بندی دیویی 791/4301

تعداد صفحات

369

دیدگاهی دارید؟