0

 

مختصری درباره مسائل اجتماعی تاریخ ایران و اروپا


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مختصری درباره مسائل اجتماعی تاریخ ایران و اروپا از سقوط ساسانیان تا روی کار آمدن قاجاریان و قرون جدید و معاصر (تاریخ و فلسفه تاریخ)

بررسی مسائل اجتماعی همه وقت برای جلوگیری از همه گونه نابسامانیها و اداره و رهبری درست جامعه ها لازم است. این امر نیز در عهده “فلسفه تاریخ” و “جامعه شناسی” می باشد قسمتی از مشکلات و نهادهای اجتماعی ما مربوط به گذشته و قسمتی مربوط به امروز است، بعضی داخلی و بعضی عارضی و خارجی می باشد که همه درخور توجه و تعمق است.

گاهی خود مسائل خارجی وظایف تازه ای را برای ملتی پیش می آورد و یا هدفهای اجتماعی و سیاسی و دینی .. آنرا تحت تاثیر قرار می دهد که نمونه های بارز آنرا در طول تاریخ بخاطر داریم. خود در دنیای امروز، همین مساله:

عرب و اسرائیل، یونانیها و ترکها، فرانسه و چین، قیامهای متعدد در کشورهای آفریقایی و بحران آسیای جنوب شرقی. پیدایش مناسبات و طرحهای نوینی در سیاست جهانی … از مسائلی است که ما نمی توانیم به آنها بی اعتنا باشیم و بایست وظیفه خود و منافع عمومی خود را در موقعیت حساس کنونی درک کنیم…

موضوع این کتاب مختصری درباره مسائل اجتماعی تاریخ ایران و اروپا از سقوط ساسانیان تا روی کار آمدن قاجاریان و قرون جدید و معاصر است که در سال ۱۳۴۲ توسط هورپاس (محمود بنی هاشم) تالیف شده است.

 

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هورپاس (محمود بنی هاشم)

مترجم

تعداد صفحات

150

حجم (مگ)

2.2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مکان چاپ: تهران
تاریخ چاپ: ۱۳۴۲ هجری شمسی
زبان: فارسی

دیدگاهی دارید؟