0

 

نوازنده ای که به ایرلند خیانت کرد

توضیحات

نوازنده ای که به ایرلند خیانت کرد

کتاب نوازنده ای که به ایرلند خیانت کرد شامل داستان‌هایی با موضوع طنز، اثر فرانک اوکانر ملقب به «چخوف ایرلند» است. این کتاب برندۀ جایزه پولیترز در سال ۱۹۶۲ نیز شده است.

فرانک اکانر (Frank Oconnor) در داستان سمت‌وسویی عاطفی و واقعی را در برابر برخی از حوادث برمی‌گزیند که ناشی از دید خاص او به زندگی ا‌ست. شاید همین طرح و الگوی او در بیان صفات ویژه‌ی افراد، یار او در آفرینش واقعیتی شاعرانه است که ناشی از زندگی، ولی جدا از برخوردهای پراکنده‌ی آن است. این چهره‌پردازی و نقش‌آفرینی را در بیش‌تر داستان‌های کوتاه او، به ویژه در داستان‌های این مجموعه می‌توان به روشنی دید.

در خلاصۀ داستان آمده است:
«میک» نوازندۀ شیپوری در ایرلند است. دو گروه ضدّهم با رهبری «ویلیام اوبرین» و «جانی ردموند» هر روز بر علیه هم شعار داده و هم‌گروه‌های بسیار وفاداری به رهبر خود هستند. میک طرفدار مصالحه و رضایت و پسر نوجوانش طرفدار ویلیام اوبرین است. بعد از مدّتی رهبر گروه ارکستر که بیک نقش مهمی در آن دارد، به دلایل و منافع شخصی از بیک می‌خواهند که غرور و تعصب خود به ویلیام اوبرین را کنار گذاشته و آن را فدای خواستار گروه کند و برای ستایش جانی ردموند بنوازند. با پذیرش این پیشنهاد، میک به عنوان خائنی که به ایرلند خیانت کرد معروف شده و در کشمکشی که میان دو گروه درمی‌گیرد، برای همیشه موسیقی و ایرلند را به همراه پسر نوجوانش ترک می‌کند.

فهرست مطالب
درباره‌ی نویسنده
نوازنده‌ی شیپوری که به ایرلند خیانت کرد
اولین اعتراف
مهمانان ملت

توضیحات تکمیلی

نویسنده

فرانک اوکانر

مترجم

محمد قصاع

حجم (مگ)

2.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

تعداد صفحات

115

دیدگاهی دارید؟