0

 

هندرسون شاه باران (صوتی)

توضیحات

هندرسون شاه باران

کتاب صوتی هندرسون شاه باران نوشته‌ی سال بلو، داستان مرد میانسال و آشفته حالی را به تصویر می‌کشد که یک خلأ معنوی درون خود احساس می‌کند و با وجود آنکه ثروت و جایگاه اجتماعی بالایی دارد، برای یافتن آرامش درونی به آفریقا سفر می‌کند. این رمان در سال ۱۹۶۰ فینالیست جایزه کتاب ملی آمریکا شد.

درباره کتاب صوتی هندرسون شاه باران:

سال بلو در سال ۱۹۵۹ رمانی را نوشت که به گفته خودش در میان تمام شخصیت‌هایی که در طول حیاتش خلق کرده، بیشترین شباهت را به شخصیت اول کتاب صوتی هندرسون شاه باران (Henderson the Rain King) دارد. این رمان جذاب که تلفیقی از گفت‌وگوهای فلسفی و ماجراجویی‌های کمیک و طنز است، یکی از محبوب‌ترین آثار این نویسنده به شمار می‌آید و حتی در سال ۱۹۶۰ کمیته داستان جایزه پولیتزر پیشنهاد داد که جایزه به این کتاب تعلق بگیرد اما درنهایت این موضوع به تصویب نرسید. همچنین کتاب حاضر براساس انتخاب مجله کتابخانه، از میان ۱۰۰ کتاب برتر مدرن انگلیسی زبان رتبه ۲۱ را از آن خود کرده است.

داستان کتاب هندرسون شاه باران درباره یک مرد میانسال پولدار آمریکایی‌ به نام یوجین هندرسون است که علی رغم داشتن موقعیت اجتماعی بالا و ثروت فراوان، احساس پوچی و بی‌قراری می‌کند و مدام به دنبال راه حلی‌ست که خود را از این وضعیت پرتنش روحی نجات بدهد.

هندرسون برای این کار به یاد گرفتن موسیقی روی می‌آورد، محیطی برای پرورش خوک ایجاد می‌کند و حتی به فکر خودکشی نیز می‌افتد اما در نهایت تصمیم می‌گیرد به سرزمین‌های دور آفریقا سفر کند؛ مکانی با آداب و رسوم‌های عجیب و غریب که از تمدن دور بوده و طبیعت نقش پررنگی در آن ایفا می‌کند.

سرانجام ماجرای رمان هندرسون شاه باران زمانی اوج می‌گیرد که او با یک قبیله آفریقایی آشنا می‌شود و در طی بروز اتفاقاتی قدرت‌های جالب و جذابی از خود نشان می‌دهد؛ نتیجه این کار نیز تبدیل شدن این مرد آمریکایی به یک مسیح و پادشاه برای قبیله است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سال بلو
مترجم مجتبی عبدالله نژاد

گوینده

رضا عمرانی

حجم (مگ)

452

مدت زمان (دقیقه)

1000

دیدگاهی دارید؟