0

 

پرورش جسم در آئین ودا (آیورودا)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

آیورودا: علم خوددرمانی (پرورش جسم در آئین ودا)

اعتقاد راسخ نسبت به سهیم شدن آیورودا با دانش الهام بخش نویسنده برای تحریر کتاب پرورش جسم در آیین ودا آیرودا بود.تاکنون آیورودا در غرب به عنوان یک دانش مرموز انگاشته می شد. در حالی که علمی ساده و دستورالعملی برای زندگی است که اصول آن در سراسر گیتی قابل اجرا و برای حفظ سلامت هر فرد ضروری می باشد. آیورودا هر جز و نقشی از زندگی انسان را مورد بحث قرار می دهد.

دانش آیورودا بر اساس یک سری اطلاعات تحقیقاتی که دائما در حال تغییر است بنانشده ، بلکه بر پایه خرد لایزال ریشی هایی که این دانش را دریافت کرده اند ، استوار است؛ دانشی که بیان کننده تمامیت کامل آگاهی کیهانی از طریق درون نگری عرفانی و مراقبه است. آیورودا یک دانش بدون زمان است و با انعکاس و روشن شدن مطالب آن در این کتاب، امید است که در سرتاسر زندگی مورد استفاده خواننده قرار گیرد. آیورودا مربوط به هشت شاخه اصولی طب می باشد.

بیماریهای کودکان ، امراض زنانه ، زایمان ، امراض چشمی ، امراض دوران پیری، امراض گوش و حلق و بینی، طب عمومی و جراحی هر کدام از این تخصهای پزشکی براساس این فرضیه ها مورد مطالعه قرار می گیرد. فرضیه پنج عنصر (اتر، هوا، آتش، آب، خاک)؛ سه دوشا یا سه ماده مایع یا نیمه مایع (طبایع) بدن؛ هفت دهاتو یا بافتهای بدن؛ سه ملا (ادرار، مدفوع، عرق)؛ وسه گانه های زندگی (بدن، ذهن و هشیاری معنوی). این مباحث بطور مبسوطی در این کتاب روشن شده است.

از این کتاب عمدتا به ارائه یک نظر اجمالی بنیانی درمورد آیورودا تخصیص داده شده است که شامل فنون آزمایش، تشخیص و درمان، بالا بردن طول عمر، استفاده از داروهای گیاهی و سایر جنبه های عملی روزانه برای حفظ سلامت می باشد. در زمینه طب سنتی و انرژی جسمی کتاب دیگری نیز موجود است با عنوان ذهن لامکان طب لامکان که امیدواریم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد

توضیحات تکمیلی

نویسنده

واسانت لاد

مترجم

مسعود عامری

تعداد صفحات

232

حجم (مگ)

5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌71-4485
سرشناسه لاد، واسانت‌، – م‌.
Lad, Vasant
عنوان و نام پدیدآور آیورودا: علم خوددرمانی‌: یک راهنمای عملی= Ayurveda: the science of self – healing/ [واسانت لاد]؛ ترجمه مسعود عامری‌.
مشخصات نشر تهران‌: شرکت انتشارات قلم، 1370.
مشخصات ظاهری [231] ص.: مصور، جدول‌.
یادداشت عنوان اصلی‌: Ayurveda : the science of self-healing : a practical guide.
یادداشت چاپ قبلی‌: اشراقیه‌: قلم‌، 1368.
یادداشت چاپ دوم.
یادداشت چاپ چهارم: 1385.
یادداشت عنوان روی جلد: پرورش جسم در آئین ودا (آیورودا).
یادداشت کتابنامه‌: ص‌. [231].
عنوان روی جلد پرورش جسم در آئین ودا (آیورودا).
موضوع پزشکی آیورودایی
موضوع سلامتی
شناسه افزوده عامری‌، مسعود، مترجم
رده بندی کنگره R605/ل2آ9 1370
رده بندی دیویی 610

دیدگاهی دارید؟