0

 

پرونده خدمتکار مفقود

توضیحات

کاوشگری‌های ویش پوری

«پرونده خدمتکار مفقود»، ماجرای کاوشگری‌های «ویش پوری» کارگاه پنجابی در جامعه معاصر هند است. مهارت‌های کارآگاهی پوری شبیه «شرلوک هولمز» است و زیاد با شتاب زندگی مدرن هم‌راستا نیست. در این رمان، پوری و مادرش که شمّ کارآگاهی‌اش گُل کرده، می‌خواهند از راز مفقود شدن خدمتکار یک وکیل اسم و رسم‌دار که متهم به قتل شده، پرده بردارند.

طبق معیارهای دهلی، خیابان مسکونی آرام و به‌شدت تمیزی بود. ساکنان نخبه‌ و سطح بالا ـ افسران ارتش، دکترها، مهندس‌ها، افراد سرشناس و اتوکش‌های خیابانی که هرازگاهی پیدای‌شان می‌‌‌شد ـ خیال‌شان راحت بود که جامعه‌ی دربسته‌شان به دور از صنعت و بازرگانی و خرابی‌های معمول انسانی است.

ساکنان می‌‌‌توانستند در خیابان‌های جارو زده قدم بزنند یا در باغ‌های همگانی بچرخند بدون ترس از این‌که گداهای از ریخت ‌افتاده مزاحم‌شان شوند، یا مجبور باشند به خاطر حضور جوشکارهایی که قطعه‌های فلزی در پیاده‌رو جوش می‌‌‌دهند یا قصاب‌های حلال‌فروشی که مرغ سر می‌‌‌برند راه‌شان را کج کنند و دور بزنند.

اکثر خانواده‌ها در منطقه‌ی دیفنس کلنی پنجابی بودند و بعد از تجزیه‌ی مصیبت‌بار شبه‌قاره‌ی هند در ۱۹۴۷ پناهنده شده به دهلی‌نو آمده بودند. ثروت و تعدادشان در طول دهه‌ها افزایش پیدا کرده بود و خانه‌های ویلایی سیمانی به سبک کوبیسم ساخته بودند که با دیوارهای بلند و درهای بزرگ باشکوه از جنس آهن ورزیده احاطه شده بود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

تارکوئین هال

مترجم

زهرا باختری

حجم (مگ)

66

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 5142511
سرشناسه هال، تارکوئین، – م.
Hall, Tarquin
عنوان و نام پدیدآور پرونده خدمتکار مفقود: کاوشگری‌های ویش پوری / تارکوئین هال؛ مترجم زهرا باختری.
مشخصات نشر تهران: نشر قطره، 1397.
مشخصات ظاهری 346 ص.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
یادداشت عنوان اصلی: .The case of the missing servant : from the files of Vish Puri, India's "most private investigator"
موضوع داستان‌های انگلیسی — قرن 20م.
موضوع English fiction — 20th century
شناسه افزوده باختری، زهرا، -، مترجم
رده بندی کنگره PZ3/2پ4 1397
رده بندی دیویی 823/914

تعداد صفحات

275

دیدگاهی دارید؟