0

 

چهار غول بزرگ

توضیحات

چهار غول بزرگ داستانی جذاب از آگاتا کریستی است که اولین بار سال ۱۹۲۷ منتشر شد. نام اصلی این داستان «the big four» است و با نام «چهار قدرت بزرگ» نیز در ایران شناخته می‌شود.

این داستان روایتی از جنایت‌های سازمان‌یافته است که از دوازده داستان کوتاه تشکیل‌شده است. داستان‌های «مهمان ناخوانده»، «مردی از تیمارستان»، «خبرهای جدید از لی چانگ ین»، «اهمیت یک شقه گوشت»، «ناپدید شدن یک دانشمند»، «زن روی راه‌پله»، «دزدان رادیوم»، «در خانه دشمن»، «راز یاسمن وحشی»، «تحقیقات در کرافتلندز»، «مسئله شطرنج»، «تله»، «موش وارد می‌شود»، «زنی با موهای دکلره» داستان‌های این کتاب هستند که پیش از انتشار به‌صورت یک کتاب کامل جداگانه منتشر شده‌اند و شخصیت‌های اصلی آن را یک چینی، یک زن دانشمند فرانسوی، یک ثروتمند آمریکایی و یک بازیگر تئاتر تشکیل می‌دهند. هرکول پوآرو کارآگاه مشهور داستان‌های کریستی در این داستان نیز نقش ایفا می‌کند. او در آغاز داستان در لندن است اما همراه با جریان داستان به پاریس و جنوب ایتالیا می‌رود و وقایع را پیگیری می‌کند. قلم جذاب کریستی قطعات داستان را مانند پازلی فوق‌العاده در کنار هم چیده و رمانی هیجان‌انگیز به وجود آورده است.

داستان چهار غول بزرگ از زمان انتشار تاکنون موردتوجه افراد زیادی قرارگرفته و رمان‌های گرافیکی و مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی بر اساس آن ساخته‌شده است. این کتاب جذاب تاکنون به چندین و چند زبان مختلف ترجمه‌شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

آگاتا کریستی

مترجم

مجتبی عبداللّه‌ نژاد

حجم (مگ)

44

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 2404216
سرشناسه کریستی‌، آگاتا (میلر)، – م.
Christie, Agatha (Miller)
عنوان و نام پدیدآور چهار غول بزرگ/ آگاتا کریستی؛ ترجمه مجتبی عبدالله‌نژاد.
مشخصات نشر تهران: هرمس، کتابهای کارآگاه، 1393.
مشخصات ظاهری 220 ص.؛ 5/1119 س‌م.
وضعیت فهرست نویسی فاپا( چاپ دوم)
یادداشت عنوان اصلی: The big four, 1927.
یادداشت چاپ اول: 1390( فیپا)
یادداشت چاپ دوم.
یادداشت واژه‌نامه.
موضوع داستان‌های انگلیسی — قرن 20م.
موضوع داستان‌های پلیسی انگلیسی– قرن 20م.
شناسه افزوده عبدالله‌نژاد، مجتبی‌، -، مترجم
رده بندی کنگره PZ3/ک387چ9 1393
رده بندی دیویی 823/912

تعداد صفحات

192

دیدگاهی دارید؟