0

 

کشمیر: بهشت زخم خورده


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

نویسنده‏ ی شیلیایی- اسپانیایی در پایان رمان پر حجم ۲۶۶۶ انگار با خودش دارد شوخی می‏کند. ویراستارها و غلط ‏گیرها در دفتر انتشاراتی در آلمان نشسته ‏اند و دارند پشت سر نویسنده‏ای که پس از مرگ به شهرت رسیده غیبت می‏کنند. خنده‏ ای بلند از پس آن می ‏آید و بولانیو می‏ نویسد “کسی به‏تر از آنان نمی‏ دانست که شهرت پس از مرگ شوخی بی‏مزه‏ ای است که تنها تماشاگران نشسته در ردیف اول می ‏شنوند.

صحنه ‏ی رمان ۲۶۶۶ درباره مکزیک است. کشوری که او در نوجوانی با خانواده به آن‏جا رفت و نخستین کارهای آوانگارد ادبی به عنوان شاعر را آغاز کرد. محیطی که بعدها در رمان ´جویندگان سرسخت´ شرح خواهد داد. اما در ۲۶۶۶ به خودزندگی‏رنامهر‏ای می‏رپردازد در شرح وحشتی که پانزده سال تمام کشور را در چنگال خود گرفت.

در نزدیکی مرز با امریکای شمالی، در شهر سیداد خوآرز زنان جوان و گاه کودکان ناپدید می‏شوند که بعد جسدشان از پس تجاوز و کشتن پیدا می‏شود. تعداد قربانیان به بیش از چند صد نفر می‏رسد و داستان‏ های غریبی بافته می‏شود. مافیای مواد مخدر در این کار دست دارد، مافیای فروش اعضای تن، یا دیوانه ‏ای شاید از میان خانواده ‏ای اسم و رسم دار. دولت فاسد این را می‏ داند و دم برنمی ‏آورد. روشن است که جلوی تحقیق پلیس را می‏گیرند….

بولانیو در ۲۶۶۶ وقت کافی می‏گذارد تا به این موضوع وحشت‏آور بپردازد. در بخش چهارم از پنج بخش – پس از حدود ۴۰۰ صفحه- به خود ماجرا می‏رسیم. نویسنده در سه بخش نخست آرام و کند و از بی‏راهه – که گاه بی‏ ربط می‏نماید- خواننده را می‏کشاند به دل ماجرایی که با طنزی سیاه به آن پرداخته خواهد شد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

الطاف حسین

مترجم

فریدون دولتشاهی

تعداد صفحات

260

حجم (مگ)

10.2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلف: الطاف حسین
ناشر: اطلاعات
مترجم: فریدون دولتشاهی
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 954.6
سال چاپ: 1372
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 3150 نسخه
تعداد صفحات: 260
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)

دیدگاهی دارید؟