0

 

کنفرانس بین المللی جارالله زمخشری


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مجموعه مقاله‌های کنفرانس بین المللی جارالله زمخشری ۱۹ _ ۱۸ دی ماه ۱۳۸۲ عشق آباد، ترکمنستان

سرزمین آسیای مرکزی به شهادت تاریخ ، طی قرون متمادی علما و دانشمندان کم نظیری تحویل جامعه بشری داده است که هر کدام از آنان به پیشرفت تمدن اسلامی ما خدمات بس گرانبها و بی مثالی نموده اند.

یکی از آن فضلای دانشور و دانش مدار ترکمن و افتخار دنیای اسلام و ایران «جارالله زمخشری الخوارزمی» می باشد. با توجه به شهادت محققین آسیایی و اروپایی ، آثار او قرن ها در شرق و غرب عالم ، خصوصا دنیای اسلام مورد استفاده قرار گرفته است. زمخشری نه فقط میراث ملی و فرهنگی ما و از مفاخر مشترک ایران و ترکمنستان است بلکه یکی از دانشمندان ، ادیبان و مفسران بزرگ جهان اسلام است.

این فرزانه ی ترکمن «ابوالقاسم محمود بی عمر بن احمد الزمخشری الخوارزمی» و دارای القابی چون امام الدنیا ، علامه جار الله (همسایه خانه خدا) ، فخر خوارزم ، استاد العرب و العجم و صاحب الکشاف است ، در علم تفسیر ، حدیث ، نحو ، لغت ،          زبان شناسی ، بلاغت ، کلام ، نجوم ، خوشنویسی ، جغرافیا ، شعر و … سرآمد روزگار و توانمند در هر علم و دانشی بود. شاعر برجسته ای بود که در زمینه های زبان و ادب عربی آثار زیادی دارد و به این جهت در تاریخ فرهنگ عربی قرون وسطی هم جایگاه مخصوصی احراز می کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رایزنی‌فرهنگ‌سفارت‌جمهوری‌اسلامی‌ایران

تعداد صفحات

254

حجم (مگ)

3.3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلف: رایزنی‌فرهنگ‌سفارت‌جمهوری‌اسلامی‌ایران
ناشران: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، بین المللی الهدی
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 492.7
سال چاپ: 1382
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 1000 نسخه
تعداد صفحات: 200
قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)
شابک 10 رقمی: 9648121605
شابک 13 رقمی: 9789648121605

دیدگاهی دارید؟