0

 

کوچه بن بست

توضیحات

کوچه بن بست

کتاب کوچه بن‌بست از جمله آثار جنایی نویسنده به شمار می‌رود که موفقیت زیادی به دست آورد و توسط نشریه نیوزویک به عنوان بهترین کتاب سال در این ژانر برگزیده شد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«آلدو با دیدن کلمه‌ها در روزنامه فلورانس خشکش زد. فقط چند سطر امّا همین هم کافی بود تا مثل میخ در مغزش پرچ شده و دچار تنگی نفس شود.
اسکلت زنی مدفون در خاک که سال‌های بسیار از دفن او گذشته بود. از وحشت چشم‌هایش را بست. بدترین کابوس برای او. شاید واقعیت داشت. شاید این زن همان سایرا باشد.
امّا احتمالاً سایرا بود. در اتاق انتظارِ یک تئاتر باستانی یافته بودند، ولی کدامیک از هنرپیشه های زن چند مجسمه از سایرا داشت؟
چشم‌ها را گشود، به دقت مقاله را مرور کرد. مطمئن شو. تمام منابع را بررسی کن. از این شبکه به آن شبکه. دوباره همان جا. رُم.
شاید. خیلی هم هیچان زده نشو. این مقاله مربوط می‌شود به شایعۀ یک اکتشاف اما چیزی دربارۀ جزئیات نمی‌گوید. مطلبی در روزنامه باستان‌شناسی نیامده.
شاید واقعیت ندارد.
اما اگر واقعیت داشته باشد پس باید با آن رو به رو شود. موضوع فقط تکه‌های استخوان نیست که قرن‌ها در زیر خاک مدفون مانده. این مدیوسا بود که دست و پایش را به دور پدر او پیچید. حالا باید استخوان‌های این زن را بشکند. او را به گند بکشد. تحقیرش کند. بعد هم استخوان‌هایش را پودر کرده تا هیچ‌کس نتواند دوباره او را ترمیم و بازسازی کند.
بعد هم فرزند رذل او را به قتل برساند که همین چند روز پیش به او طعنه زد.»

توضیحات تکمیلی

نویسنده

آیریس یوهانسن

مترجم

حمید یزدان پناه

حجم (مگ)

6.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

تعداد صفحات

382

دیدگاهی دارید؟