0

 

آموزش و پرورش، عامل رشد یا بازدارنده آن


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

آموزش و پرورش ، عامل رشد یا باز دارنده ی آن ؟

پس از دهه یی پر از ذوق و شوق برای آموزش و پرورش ، یعنوان عامل اصلی رشد ، امروز سیاستهای سنتی که به بن بست رسیده اند مورد تردید قرار میگیرند و درباره ی مفهوم آنها سئوالات بسیاری مطرح میشوند گسترش و عدم تعادل مسلماً در زمینهی کمی محض ، جهش چشمگیر بوده است .

از سال ١ / ١٩۶٠ تا ۶٨ / ١٩۶٧ / شمار جمعیت مدرسه رو در جهان از ٣۵٠ به ۴٨٠ میلیون تن رسیده است. در این میان، سهم آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا ٢۶١ میلیون بوده و بسیار سریعتر از آمریکای شمالی و اروپا افزایش یافته است.

افزایش هزینه های سالانه آموزش و پرورش در آسیا ۱۳ ، در آفریقا ١۶ و در آمریکای لاتین بیش از ۲۰ بین سالهای ١٩۶۰ ت ١٩۶۵ بوده است. در سال ١٩۶۵ ، این سه قاره ٣/۴ تولید ناخالص ملی خود ، یعنی در حدود ١۵ ٢۵ ۱۰ تا ۲۰ هزینه های عمومی را ، صرف آموزش و پرورش کرده اند. بدیهی است که این گونه نرخهای رشد نمیتوانند بی نهایت ادامه داشته باشند اگر وضع را عمیقاً بررسی کنیم نامساعدتر از آنستکه بنظر میرسد :

کشورهای در راه رشد با ۷۰ جمعیت جهان ، فقط ۵۵ جمعیت مدرسه رو را در بر میگیرند و تقسیم این نسبت به حسب سطوح ،آموزش ۵٨ ابتدائی /۴۵ متوسطه و ۲۸ آموزش عالی را نشان میدهد تعداد دانش جویان در اروپا و آمریکای شمالی دوبرابرونیم بیشتر از بقیه جهان است

این کتاب را می توانید در سایت باشگاه ادبیات رایگان دانلود کنید.

 

توضیحات تکمیلی

نویسنده

لوتن خوی

مترجم

افشین

تعداد صفحات

22

حجم (مگ)

3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟