1

 

باشگاه پنج صبحی ها (صوتی)

توضیحات

ضرب‌المثلی قدیمی و آشنا در زبان فارسی هست که می‌گوید «آب رفته هرگز به جوی باز نمی‌گردد.» هدف این گفته‌ی حکمت‌آمیز یادآوری لزوم استفاده بردن از فرصت‌های محدود و امکانات کم‌شمار در زندگی‌ست. فرصت‌ها و امکاناتی که یک بار غافل شدن از آن‌ها همان است و از دست دادنشان برای همیشه همان! چه بسا به خاطر سپردنِ فقط و فقط همین یک گفته، برای کامیابی و سعادت ما در همه‌ی عمر کافی باشد.

البته همینجا باید بگوییم که هدف ما از اشاره به ضرب‌المثلی که در سطر آغازین مطلب خواندید، این بود که بگوییم این مَثَل فوق‌العاده، چه بهتر و دقیق‌تر می‌بود، چنانچه تغیری کوچک در آن اعمال می‌شد. به این نحو که به جای «آب رفته» بگوییم «زمان رفته» و به جای «جوی» بگوییم «زندگی». زیرا چه بسا که به طرزی معجزه‌وار، آبی رفته به جویی که از آن سرچشمه‌ گرفته بازگردد، اما زمان از دست رفته هرگز و هرگز دوباره در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. در کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی‌ها (The 5 AM Club)، با تبعات و پیامدهای آنچه گفتیم آشنا خواهید شد.

رابین شارما در این اثر پرطرفدار و مشهور، به بررسی رابطه‌ی دو مفهوم «موفقیت» و «زمان» پرداخته و با بهره گرفتن از قصه‌ای آموزنده و تمثیلی، نشان داده که هر نوع موفقیت و کامیابی اعم از شخصی و شغلی، در گروِ استفاده‌ی درست و بهینه از زمانی‌ست که در اختیار داریم. در همین راستا او مفهوم بامزه و در عین حال پرمغز «پنج صبح» را اختراع کرده که بیانی نمادین از ضرورت توجه دقیق به زمان و برنامه‌ریزی است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رابین شارما
مترجم: مهناز صادقی، سمیه یوسفی

گوینده

عارف امیری

حجم (مگ)

1007

مدت زمان (دقیقه)

790

دیدگاهی دارید؟