0

 

بعد از زمستان در آبادی ما


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

بعد از زمستان در آبادی ما (کانون پرورش فکری)

خلاصه کتاب:
یک روز غروب که عمو نوروز از سر کار برمی‌گشت؛ بچه‌های ده دورش را گرفتند و گفتند: «عمو نوروز! یک قصه برای ما بگو» عمو نوروز که خوش نداشت خواهش بچه‌ها را رد کند؛ روی کُنده‌ی درختی نشست و نفسی تازه کرد و گفت . . .

درباره نویسنده :
سیاوش کسرایی در سال ۱۳۰۴ خورشیدی در شهر هشت بهشت اصفهان متولد شد. او در دوران خردسالی همراه با خانواده اش به شهر تهران آمدند و در این شهر ماندگار شدند. او همه تحصیلات خویش را از جمله ابتدایی و دبیرستان در شهر محل زندگیشان یعنی تهران گذراند و برای ادامه تحصیل به رشته حقوق گرایش پیدا کرد و به دانشکدۀ حقوق راه پیدا کرد.

در این رشته به تحصیل پرداخت و لیسانس خود را گرفت. او از دوران جوانی خود به سرودن شعر علاقه مند شد و شعر سرود؛ در سال ۱۳۳۶ نخستین مجموعه شعرش به چاپ رسید. برخی از آثار او عبارت اند از :

خون سیاوش،آرش کمان گیر، سنگ و شبنم، با دماوند خاموش،آوا و خانگی هستند. البته کسرایی یک کتاب قصه نیز برای کودکان نوشته است، که « بعد از زمستان در آبادی ما » نام دارد. وی در دو سبک قدیم/ کلاسیک و نو شعر های زیبایی سروده است. سیاوش کسرایی شاعری هنرمند و توانا است. اشعارش از لحاظ انسجام کلام و مضامین بلند بسیار عالی و بی نظیر است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سیاوش کسرایی

تعداد صفحات

17

حجم (مگ)

6.2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟