0

 

بلوغ در ساموآ


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

بلوغ در ساموآ: پژوهشی در مردم شناسی

یک جست‌وجوی کوچک در حوزه ‌ی انسان ‌شناسی کودک کافی تا دریابیم از نخستین اسامی تاثیرگذار در این زمینه مارگارت مید است که به ویژه با کتاب «بلوغ در ساموآ» شناخته می ‌شود. او در این کتاب با شرح وجوه مختلف زندگی اجتماعی اهالی ساموآ نوعی سفرنامه ‌‌ای از حضور نُه ماهه ‌ی خود در میان این افراد تهیه کرده ‌است؛

چیزی که اهمیت و نزدیکی سفرنامه با متون مردم‌ نگاری را به ما نشان می‌دهد. انتخاب موضوع مید هوشمندانه است، کودکان (به‌ویژه دختران)‌ و شیوه‌های تربیتی در جامعه‌ی ساموآیی. کتاب زبانی روایی دارد و سبک روایی شباهت‌ هایی با داستان‌ گویی ایجاد می ‌کند.

شخصیت ‌ها، موقعیت ‌ها و رخدادها از عناصر ایجاد این سبک نگارش‌ اند. اما این شیوه‌ ی روایت، بر نکات گزینش شده‌ ای تأکید دارد که همان وجوه اجتماعی زندگی آن‌ هاست.
فصولی که در کتاب بلوغ در ساموآ مشاهده می شود از قرار زیر است:
۱٫ یک روز در ساموآ. ۲٫ آموزش و پرورش کودک ساموآیی. ۳٫ خانواده ساموآیی. ۴٫ دختر و گروه سنی او. ۵٫ دختر در اجتماع. ۶٫ رابطه جنسی رسمی. ۷٫ نقش رقص در ساموآ. ۸٫شخصیت گرایی. ۹٫ تجربه و شخصیت فردی یک دختر معمولی. ۱۰٫ دختر در کشاکش امور. ۱۱٫ بلوغ و سن کهولت. ۱۲٫ مشکلات آموزش و پرورش امریکا درپرتو تضادهای ساموآ. ۱۳٫ آموزش و پرورش به منظور گزینش درست.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مارگارت مید

مترجم

مهین میلانی

تعداد صفحات

397

حجم (مگ)

9

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟