0

 

بیداری امت در اثبات رجعت


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

این اثر در سایه منابع معتبر و کهن دینی، مسأله رجعت را در آینه وحی الهی و روایات معصومین(ع) بررسی می کند.

بیداری امت در اثبات رجعت، در سه باب، ۲۳ آیه و ۱۲ حدیث تدوین شده است. آیات وارده درباره رجعت، اخبار و روایات نقل شده، در گفتار علمای امت و نواب ائمه(ع) در اطراف موضوع رجعت، باب های سه گانه کتاب را دربر می گیرد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: « در کتاب های روایی شیعه، احادیث بسیاری درباره « رجعت » وجود دارد. از این روایت ها استفاده می شود که مقارن ظهور حضرت مهدی(ع) و در آستانه برپایی رستاخیز عمومی، گروهی از مؤمنان خالص و شماری از کافران تبهکار و منافقان به این جهان بازگشت می کنند. دسته نخست برای طی مدارجی از کمال و مشاهده عزت اسلام و ذلت کفر، و گروه دوم برای این که کیفر بسیاری از کارهای ناروای خود را ببینند و حاکمیت نهایی دولت حق را مشاهده کنند. این بازگشت اختصاص به این دو گروه دارد و غیر از آنان در قیامت صغری کسی به دنیا بازگشت نخواهد کرد.

همچنین در بخش دیگری از این کتاب می خوانیم:« کلمه رجعت(به فتح راء) مرتبه ای از رجوع و بازگشت است که از رجع یرجع رجوعا از باب ضرب یضرب به معنی انصراف و عاد، و به فارسی به معنی بازگشت کردن آمده است. رجعت در زبان فارسی به معنی برگشتن است و به اصطلاح ما جماعت امامیه، بازگشت به دنیا بعد از مردن و بعد از ظهور امام عصر مولانا حجهبن الحسن(ع) محسوب می شود. »

در قاموس آمده است: « و یؤمن بالرجعه، أی: بالرجوع الی الدنیا بعدالموت؛ یعنی ایمان و عقیده به رجعت یا بازگشت به دنیا، بعد از مرگ دارد. » پس صاحب« قاموس » اشاره به چیزی می کند که معتقد امامیه است چنانکه پوشیده و مستور نیست. »

چاپ نخست کتاب « بیداری امت در اثبات رجعت » در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، ۱۳۶ صفحه و بهای ۱۴۰۰۰ ریال، از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران راهی بازار نشر شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

محمدمهدي اصفهاني‌كاظميني

مترجم

ابوالقاسم سحاب

تعداد صفحات

86

حجم (مگ)

1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟