0

 

تحفه الابرار (نسخه خطی)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

تحفه الابرار (از: حجه الاسلام رشتی محمدباقر بن محمدتقی شفتی بید آبادی اصصفهانی (-۱۲۶۰ق.).)

شماره بازیابی: ۸۳۶
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭۱۰-۱۹۲۱۸‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پدیدآور: تحفه الابرار [نسخه خطی]/ از: حجه الاسلام رشتی محمدباقر بن محمدتقی شفتی بید آبادی اصصفهانی ( -۱۲۶۰ق.).
قطع: رحلی. ۲۰*۳۰سم. ۲۵۶گ. ۲۰س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:بسمله الحمد لله الذی توحد بالملک… بعرض برادران و اخلاء ایمانی میرساند…
یادداشتهای مربوط به مشخصات ظاهری اثر: نوع خط:نسخ خوب.
تزئینات نسخه:در آغاز کتاب سرلوحی زیبا دارد و اطراف دو صفحه اول تذهیب و نقاشی شده و صفحات مجدول به طلا و لاجورد و شنجرف و عناوین مطالب در حاشیه صفحات با جوهر قرمز نوشته شده و اطراف آنها تذهیب گردیده است.
نوع کاغذ:فرنگی.
تزئینات جلد:مقوائی.
۱از یادداشتی که پشت صفحه نخستین می‌باشد معلوم می‌شود که در ۱۲۵۹ق. داخل کتابخانه شاهزاده بهمن میرزا پسر عباس میرزا نائب السلطنه گردیده و در این صفحه دو یادداشت دیگر در ۱۳۱۳ و ۱۳۴۲ق. نگارش یافته.
یادداشتهای مربوط به نسخه موجود: ۲در حاشیه آخرین صفحه در ۱۲۴۸ق. مولف صحت مقابله و اعتماد بر مقابله کننده آن را گواهی کرده است.
مشخصات اثر: امضا:
متن یادداشت: بر برگ ۶ حاشیه‌ای به عربی با امضاء: م ه نوشته شده.
یادداشتهای مربوط به نمایه ها، چکیده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد دوم، صفحه ۱۳۸۴٫
یادداشتهای مربوط به خلاصه یا چکیده: تحفه الابرار در احکام نماز می‌باشد و آخرین مبحث آن در تعقیبات است و بنا بگفته مولف روضات و بر حسب محاسبه و تخمین نگارنده در ح ۲۰۰۰۰ بیت کتابت دارد و بر مقدمه‌ای و چند باب تقسیم گردیده و مولف در دیباچه گوید این کتابی است در بیان صلوه و احکام آن مسمی به «تحفه الابرار الملتقط من آثار الائمه الاطهار لتنویر قلوب الاخیار» الخ. چنان‌که در ص ۴۰ ج ۱ احسن الودیعه (تتمه روضات الجنات) نوشته شده حاج محمدجعفر آباده‌ای فارسی که از فقها و علمای عالی مقام و شاگرد حجه الاسلام مذکور بوده این کتاب را به نام الوجیزه فی تلخیص تحفه الابرار مختصر کرده است.
محل و شماره بازیابی: ۱۲۱۸۹۰

توضیحات تکمیلی

تعداد صفحات

284

حجم (مگ)

53

نوع فایل

اسکن شده

دیدگاهی دارید؟