0

 

تحول شعر فارسی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

زین العابدین موتمن ۱۲۹۳-۱۳۸۴ که در تهران زاده شد، نوه میرزا زین العابدین خان کاشانی ملقب به موتمن الاطباست؛ وی در رشته زبان و ادبیات به تحصیل ادامه داد و به دریافت دو لیسانس یکی در رشته ادبیات فارسی و دیگر در رشته زبان انگلیسی توفیق یافت و از سال ۱۳۲۰ش به استخدام وزارت فرهنگ درآمد پس از آن به فعالیت در جهت توسعه علوم ادبی در نشریات پرداخت که موجب تحسین و استقبال ادبای آن زمان قرار گرفت.

مؤتمن همچنین از پیشتازان رمان نویسی تاریخی به زبان فارسی است. علاوه بر آن مجموعه ای از گزیده های شعر صائب را به نام «گوهرهای راز از دریای اندیشه صائب» طبع و نشر کرده است.

کتاب «تحول شعر فارسی» یکی دیگر از آثار اوست که در زمان انتشار بهترین اثر تحقیقی شناخته گردید. نویسنده در مقدمه کتاب اظهار می دارد : ” موضوعات اساسی و مهمی چون مساله سبک شناسی و نقد ادبی و علل پیدایش و ادوار و مکاتب مختلف و تاثیر حکومتها و ترقی یا انحطاط شیوه یا شیوه هایی در زمینه شعر و شاعری و موضوعات دیگر نظیر آن تقریبا در نوشته های گذشتگان مسکوت مانده است”. همین موضوع موتمن را بر آن داشته است تا به این پرسش ها پاسخ گوید.

اقسام شعر فارسی، تحول قصیده ( از دوره سامانیان تا عصر حاضر) ، تحول غزل (از زمان پیدایش تا عصر دوران اخیر) و شرح لغات مشکل بخش های اصلی تشکیل دهنده این کتاب هستند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

زین العابدین موتمن

تعداد صفحات

416

حجم (مگ)

5.2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟