0

 

داستان های زنان


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

این کتاب، نخست با هشت موضوع، در مجموعه‏ای با عنوان «قصه‏ های پنج دنیا»، زیر نظر «شمس آل‏احمد»، برادر مرحوم جلال آل‏احمد، گردآوری شده است. عبارات و جملات این رمان کوچک و جذاب، مبین زبانی ساده و عامه‏ پسند است که سلسله‏ وار به صورت مجموعه‏ ای از زبان و بیان خاطرات زنان عموما فقیر و بی‏ بضاعت جامعه ایران قدیم درآمده است.

شاید برای برخی از زنان خواندن این رمان امری ناخوشایند تلقی گردد چرا که خصیصه «حجب» و «آزرم» به آنان این چنین می‏ نمایاند که دلیل آن همه سرهم بندی‏ کردن و استعمال محاورات زنانه! آن هم توسط یک نویسنده مرد، از چه مایه ‏ای ریشه گرفته، و چگونه است که مرحوم آل‏احمد احیانا با گوشی شنوا پای درد دلهای آنان می‏ نشسته است، و یا از نقل قول دیگران در امر نوشتن این رمان بهره می ‏برده است. لیکن اگر چنانچه از
«درد دل» کردنها و شکوه‏ های این قبیل قهرمانان، کاسه صبر چشمانمان لبریز نگردد به خوبی درخواهیم یافت که نویسنده با نگرشی بس عمیق و امعان نظری بس شگفت، از ظلم و ستم حاکم بر جامعه زمان خویش در مورد زنان، چه در گذشته و چه در زمان خود، حق مطلب را به خوبی ادا نموده است.
در بدو امر ممکن است در این رمان کوتاه به عباراتی عامیانه و باصطلاح «مبتذل» برخورد نماییم، لکن این قبیل جملات و بعضا کلمات نیش‏دار و بی‏اساس! که عموما از حلقوم زنان ناآگاه برمی‏آید ذهن ما را به سوی مبادی رفتارهای نادرست جامعه زنان قدیم سوق می‏دهد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جلال آل احمد

تعداد صفحات

46

حجم (مگ)

0.3

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟