0

 

دنی قهرمان جهان (صوتی)

توضیحات

مخاطبین کودک و نوجوانی که این نوشته را می‌خوانند، احتمالاً نام رولد دال را شنیده‌اند. چرا که او یکی از مشهورترین نویسندگان داستان کودک و نوجوان است، و بیشتر آثارش هم به فارسی ترجمه و منتشر شده است. از جمله کتابی با عنوان دنی قهرمان جهان (Danny the Champion of the World)، که همین حالا نسخه‌ی صوتی آن را در مقابل خود می‌بینید. این رمان شنیدنی که امروزه از کلاسیک‌های ژانر خود به شمار می‌رود، اولین بار در سال ۱۹۷۵ منتشر شد. یعنی حدود ۴۵ سال پیش! با این حال، با گذر زمان نه تنها رنگ کهنگی به خود نگرفت و فراموش نشد، بلکه روز به روز بر تعداد خوانندگان و طرفدارانش افزوده گشت.

قهرمان اصلی رمان، دنی نام دارد. البته او فقط قهرمان رمان نیست، بلکه همانطور که عنوان کتاب می‌گوید، قهرمان جهان است. البته ما لو نمی‌دهیم که قهرمانی او در چه زمینه‌ای است. فقط همینقدر می‌گوییم که این دنی کوچولو، پسرک بامزه و شیطان و شیرین‌زبانی است که با پدرش، در یک کاروانِ مخصوصِ کولی‌ها زندگی می‌کند. او در ضمن بهترین مکانیک کم‌سن‌وسال تاریخ است، و حسابی از این بابت به خودش می‌بالد. بابای دنی ظاهراً مثل بیشتر باباهای دنیاست: اخمو و جدی. ولی در واقع اصلاً اینطور نیست. برعکس، او هم مثل پسرش حسابی بامزه و پرحرف و شوخ است. مشکل فقط اینجاست که بلد نیست با دهانش بخندد!

حالا بگذریم از ویژگی‌های دیگرِ این پدر و پسر عجیب. آخر راستش، هر چه هم ما بگوییم، شما تا خودتان کتاب را گوش نکنید باورتان نمی‌شود. پس خواهشاً تعارف را کنار بگذارید و همین حالا سوار کاروان درب‌وداغان ولی باصفای دنی و بابای دنی بشوید، و سفری هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را به همراهی این دو شخصیت دوست‌داشتنی شروع کنید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رولد دال
مترجم: علی هداوند

گوینده

هوتن شاطری پور

حجم (مگ)

230

مدت زمان (دقیقه)

245

دیدگاهی دارید؟