0

 

راهنمای بازیهای ایران


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

نیاز عمومی و همگانی به فعالیت هایی که ریشه در خواست ها و تمایلات افراد دارد، گستره بازی های قومی و محلی را پیش روی ما می گشاید. این بازی ها نشانه هایی از حیات فرهنگی جامعه هستند و گستردگی و تنوع آنها نشاندهنده ژرفا و غنای فرهنگی جامعه تلقی می شود. تغییر در شیوه های زندگی، گسترش شهرنشینی و پیدایش فن آوری های نوین بسیاری از بازی های سنتی را منسوخ کرده یا به حاشیه رانده است.

انگیزه نویسندگان از گردآوری این کتاب علاوه بر حفظ و نگهداری سنت های گذشته، فراهم سازی شرایط لازم برای لذت بردن از بازی های آزاد و خودانگیخته در فرهنگ ایرانی است.

در این کتاب که به همت ثریا قزل ایاغ با همکاری شهلا افتخاری و زیر نظر عباس حُرّی تدوین شده است، دسته بندی انواع بازی های ایرانی در سه گروه ورزشی، نمایشی و بازی – سرگرمی گنجانده شده است. پس از مقدمه جامع مولف، شیوه های تعیین نوبت در بازیها و شیوه های یادگیری و پس از آن شرح بازی ها و سرگرمی ها به تفکیک استان ها آورده شده است.

حاصل این پژوهش که در سال ۱۳۶۸ آغاز گردید، گردآوری ۱۸۴۵ بازی و سرگرمی با شرح فعالیت و فهرست اسامی ۶۶۱ بازی و سرگرمی بدون شرح است. این اثر در سال ۱۳۷۵ توسط دفتر پژوهشهای فرهنگی با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران منتشر شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ثریا قزل ایاغ

تعداد صفحات

942

حجم (مگ)

13.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟