0

 

فرهنگ کنایات سخن (جلد دوم)

توضیحات

کتاب دو جلدی «فرهنگ کنایات سخن» اثر دکتر حسن انوری، به موضوع کنایات و اصطلاحات در زبان فارسی، و حوزه‌ی لغوی و معنایی آن‌ها اختصاص دارد.
در مقدمه‌ی اثر می‌خوانیم: «انسان برای بسیاری از مفاهیم، زبان کنایی به کار می‌برد. از این رو پرداختن به کنایات زبان از امور مهم و واجب در زمینه‌ی مسائل فرهنگی است و ما نخستین بار در زبان فارسی توانسته‌ایم کنایات را به طور مستند در فرهنگ دو جلدی به جامعه‌ی ادب ایران پیشکش کنیم.

اگر به «فرهنگ» به‌عنوان یکی از لوازم ضروری تحقیق و پژوهش نگاه کنیم، آن‌گاه به ضرورت تدوین فرهنگ در حوزه‌های گوناگون پی خواهیم برد.

چند سالی است که به‌ همت دکتر حسن انوری، این امر مهم به تحقیق پیوسته و در ادامه‌ی کار علامه دهخدا و دکتر معین، فرهنگ‌هایی در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف به چاپ رسیده‌ است. فرهنگ بزرگ سخن، فرهنگ روز سخن، فرهنگ کنایات سخن، فرهنگ دانش‌آموز سخن و غیره، که تنوع عنوان‌های آن نشانگر درک نیاز جامعه و زمانه است.

این موج جدید فرهنگ‌نویسی، براساس معیارها و استانداردهای تدوین فرهنگ و با درنظر گرفتن نیازهای روز، می‌تواند یاری‌رسان پژوهشگران و محققان باشد؛ چراکه کمتر محققی می‌تواند خود را از مراجعه به فرهنگ بی‌‌نیاز بداند.»

توضیحات تکمیلی

نویسنده

حسن انوری

حجم (مگ)

17.1

نوع فایل

اسکن شده

تعداد صفحات

920

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟