0

 

نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر خواستن توانستن است (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی نگاهی به زندگی ویلیام شکسپیر: خواستن توانستن است نوشته لوری مگوایر، خودیاری، راه و رسم و مهارت‌های زندگی را در آثار ویلیام شکسپیر بررسی و به این نکته تأکید می‌کند که کتاب‌های او چیزی فراتر از نمایش‌نامه هستند و می‌توانند راه‌حل‌ها و رهنمون‌هایی را در زندگی و در بسیاری از زمینه‌ها به شما ارائه دهند.

هر یک از نمایش‌نامه‌های شکسپیر تنگنای انسانی را وصف می‌کند و می‌کوشد راه‌حلی بجوید. تنگناها شخصی، سیاسی یا اجتماعی به عبارت دیگر انسانی است و راه‌حل‌ها چه به طرزی خنده‌دار موفق باشد و چه به نحو غم‌انگیزی بی‌موقع، از شخصیت‌هایی ناشی می‌شود که انگیزه و خطاهاشان امروزی هم هست. با خواندن این نمایش‌نامه‌ها به تنگناهای زندگی و تدبیر شخصیت‌ها در رویارویی با آن‌ها برمی‌خورید.

به عبارت دیگر شکسپیر، تدبیرهایی برای بقا و موفقیت به شما ارائه می‌دهد. کتاب صوتی خواستن توانستن است (Where there’s a will there’s a way) درباره زندگی است. همچنین کتابی است درباره شکسپیر. آیا می‌شود طور دیگری هم گفت؟ اول شکسپیر دوم زندگی؟ به قول شکسپیر هر طور که دلتان می‌خواهد. این موضوع مهم نیست، چون در این کتاب از آن جا که استعاره‌ای برای راه و رسم رفتار و اصل رهنمودی است، هر دو یکی هستند.

نقد ادبی روز به روز پیچیده‌تر شده است و راه‌های پیچیده‌تری برای خواندن شکسپیر پیدا می‌کند. در چندین دهه اخیر بین شکسپیرشناسان حرفه‌ای رسم نبوده که از شخصیت‌های شکسپیر طوری بگویند که آدم‌هایی واقعی بودند برخوردار از زندگی واقعی. البته چنان که ناقد معروف رابرت ان واتسون می‌گوید «آن‌ها واقعی نیستند، ما هستیم».

توضیحات تکمیلی

نویسنده

لوری مگوایر
مترجم: علی هداوند، مهدی غبرایی

گوینده

شهره روحی، هوتن شاطری پور

حجم (مگ)

507

مدت زمان (دقیقه)

520

دیدگاهی دارید؟