0

 

همه چیز درباره کم بینایی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

از پیشگفتار:
به لطف خدا نگارش این کتاب که بسیار مورد نیاز است به پایان رسید و لازم است که در وصف آن مطالبی ارائه شود. بر هیچ کس پوشیده نیست که جمعیت جهان در حال پیر شدن است و این روند بدلیل افزایش سطح بهداشت و درمان و همچنین بالا رفتن سطح زندگی رخ داده است.

لذا با افزایش سن تغییرات مربوط به سن در تمام قسمتهای بدن رخ می دهد و چشم از جمله قسمتهای مهم است که تغییرات آن اجتناب ناپذیر است. بطوری که کاهش بینایی تاثیر بسیار زیادی در روند زندگی ایجاد می کند. فرد مبتلا به کم بینایی قادر نیست که فعالیتهای روزمره زندگی خود را مثل گذشته انجام دهد.

مثلا دیگر قدر به رانندگی نیست، خواندن و نوشتن مشکل ساز شده و قادر به انجام آن نیست، صورت و قیافه افراد را نمی تواند تشخیص دهد و از این بابت بسیار شرمنده می شود. تلویزیون و برنامه های مورد علاقه خود را نمی تواند مشاهده کند، دیگر قادر نیست براحتی از منزل خارج شود و کارهای روزمره خود را انجام دهد و لذا به یک همراه نیاز دارد. مشکلات روحی و روانی کاهش بینایی از دیگر عواقب کم بینایی است.

از دست دادن شغل و مشکلات ادامه تحصیل در مدرسه یا دانشگاه را نیز باید به این موارد اضافه کرد. بنابراین در یک کلام زندگی فرد کم بینا بهم ریخته شده و این یک مشکل اساسی می باشد که باید در توانبخشی کم بینایی مورد توجه قرار گیرد.

موضوع کم بینایی و توانبخشی کم بینایی در سالیان اخیر در دیگر کشورها مورد توجه زیادی قرار گرفته است بطوریکه یک تخصص با عنوان متخصص کم بینایی (Low vision specialist) به تخصص های موجود در دنیا اضافه شده است. متاسفانه در کشور ما ایران هنوز به موضوعات فوق الذکر بطور جدی نگریسته نمی شود و کم بینایان نیز بایستی همچنان در محرومیت از سرویسهای کم بینایی قرار بگیرند.

این جانب طی ده سال گذشته همواره تلاش نموده ام که بتوانم در این زمینه خدماتی را ارائه نمایم و لطف خدا شامل این جانب گشت تا بتوانم تحصیلات عالیه خود را در این زمینه به اتمام برسانم و این کتاب شاید بتوان گفت که مجموعه کاملی از مباحث مطرح در زمینه کم بینایی است…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

عباس ریاضی

تعداد صفحات

294

حجم (مگ)

10.8

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟