0

 

آب و هواشناسی پزشکی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

آب و هواشناسی پزشکی: چگونه هوا و آب و هوا بر سلامت ما اثر می‌گذارند

جغرافیای پزشکی علمی است که به شناخت عوامل طبیعی مؤثر بر سلامت و بیماری انسان می‌پردازد و سابقه‌ای دیرینه در نوشته‌های پزشکی در کشور ایران دارد، به ویژه در کتاب قانون ابن سینا به طور مفصل درباره انتشار جغرافیایی بسیاری از بیماری‌های مسری و غیرمسری و تأثیر شرایط آب و هوایی بر سلامت و بیماری و حتی نوع بیماری‌ها و شیوه بروز آن‌ها توضیح داده شده است.

اثر آب‌ و‌ هوا بر روی سلامت انسانی می‌تواند حالت دو سویه داشته باشد؛ بدین ترتیب که برخی از شرایط آب و هوایی مانند تابش‌های آفتاب، زمینه ساز بروز بیماری‌های خاصی مانند پیری پوست و یا ایجاد لکه‌های تیره پوست می‌شود؛ یا از طرفی اثر تابش آفتاب در تامین ویتامین D مورد نیاز بدن غیرقابل انکار است. پس با توجه به این اثر می‌بایستی هر دوجنبه تاثیرات آب‌و‌هوا در این نوع مطالعات مد نظر قرار گیرد.

ایران کشوری است که دارای تنوع آب و هوایی و تغییرات فصلی بارزی است و بدین جهت گونه‌های متعددی از بیماری‌های مختلف در آن نمود پیدا می‌کند. متاسفانه مطالعه اثر آب‌ و‌ هوا در بیماری‌ها در کشور چندان مورد توجه نبوده و تعداد مقالات منتشر شده در این زمینه بسیار کم است.

آب و هواشناسی پزشکی یکی از شاخه‌های آب و هواشناسی کاربردی است. کتاب حاضر با موضوع تشریح و تبیین آب و هواشناسی پزشکی، کتاب مقدماتی است و درکی کلی از ماهیت این موضوع را فراهم می‌آورد.

 

توضیحات تکمیلی

نویسنده

پت توماس

مترجم

دکتر داریوش یار احمدی

تعداد صفحات

318

حجم (مگ)

2.3

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 3254363
سرشناسه توماس، پت، – م.
Thomas, Pat
عنوان و نام پدیدآور آب و هواشناسی پزشکی: چگونه هوا و آب و هوا بر سلامت ما اثر می‌گذارند/ نویسنده پت توماس؛ مترجم داریوش یاراحمدی؛ ویراستاران علمی علیرضا مویدکاظمی ، حسن ذولفقاری.
مشخصات نشر خرم آباد: دانشگاه لرستان ، 1392.
مشخصات ظاهری 317ص.جدول.
فروست دانشگاه لرستان؛ سلسله انتشاراتی 70.
وضعیت فهرست نویسی فاپا
یادداشت عنوان اصلی : Under the weather : how the weather and climate affect our health,2004.
یادداشت واژه‌نامه.
یادداشت کتابنامه.
یادداشت نمایه.
عنوان دیگر چگونه هوا و آب و هوا بر سلامت ما اثر می‌گذارند.
موضوع اقلیم‌شناسی حیاتی
شناسه افزوده یاراحمدی، داریوش، -، مترجم
شناسه افزوده دانشگاه لرستان
رده بندی کنگره QH543/ت9آ2 1392
رده بندی دیویی 577/22

دیدگاهی دارید؟