0

 

آمده یا چه طور از شرش خلاص شویم؟


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کتاب آمده یا چطور از شرش خلاص شیم؟ اثر اوژن یونسکو، داستانی کمدی و به ظاهر رئالیستی است که گاه ابعاد هولناک سورئالیستی به خود می‌گیرد و در چهار پرده روایت می‌شود. این نمایشنامه‌ محتوای تراژیکی و قالبی کمیک دارد.
داستان نمایشنامه آمده یا چطور از شرش خلاص شیم؟ (amedee or how to get rid of it) درباره‌ی زن و شوهری است که در اتاق خواب خانه‌ خود جسدی را پیدا می‌کنند که نمی‌دانند این جسد از کجا به اتاق آن‌ها آمده و یا چه فردی آن را درون اتاق آن‌ها آورده است. جسد هر لحظه بزرگ‌تر می‌شود، مثل بادبادکی که شخصی آن را باد می‌کند.

به گونه‌ای که دست و پای جسد از پنجره‌ها بیرون می‌زند. آقای «آمده» و همسرش «مادلن» بر سر اینکه چه باید با آن کرد به بحث می‌پردازند. در آخر «آمد» جسد را از اتاق بیرون می‌کشد و آن را به خیابان می‌برد و در مقابل چشم شگفت‌زده چند پلیس و چند شب‌زنده‌دار با آن پرواز می‌کند.
در تمام آثار اوژن یونسکو (Eugene Ionesco) تم‌های اساسی از قبیل: تم دلهره‌ی کشف زمان، تناقض شغل و انسان، انقیاد، آزادی، دلهره‌ی مرگ، نور، رویا، آشیانه، رنگ، تناقض فرد و نظام اجتماعی، تناقض بین سبکی آسمان و نور با خفقان و لجن سنگین، حسرت بهشت از دست رفته، نمایش داده می‌شود که حاصل تجربیات زندگی اوست.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

اوژن یونسکو

مترجم

پری صابری

تعداد صفحات

120

حجم (مگ)

2.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟