0

 

آگاهی و مایا


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

رابرت آدامز در آمریکا متولد شد و در جوانی نزد یوگاناندا رفت و تحت تعلیم وی قرار گرفت و سپس با راهنمایی یوگاناندا به هند رفته و نزد رامانا ماهارشی مسیر معنوی خود را ادامه داد. سه سال آخر عمر ماهارشی را با او بود و پانزده سال دیگر در هند ماند و نزد اساتید دیگری چون نیسارگاداتا، نیم کارولی بابا و … تعلیم دید.

آدامز متفکری مسیحی است که سعی دارد به شیوهای فلـسفی، چـارچوبی دینـی بـرای اخلاق ارائه کند که به دلیل عدم ابتناء بر باورهای دین خاصی، با صور گوناگون اخـلاق دینی سازگار باشد.

در این چارچوب، الزامات اخلاقی بر مبنای باور به خداوند، که اصـل مشترک همه ادیان الهی است، تفسیر میشوند؛ اما خـدایی کـه خیـر، زیبـایی و عـشق نامتناهی است، و دیگـر موجـودات بـه میـزان شباهتـشان بـا خداونـد، خیـر و شایـسته تحسیناند. در اندیشه آدامز، عشق به خیر، رکـن اساسـی زنـدگی ایـدئال یـا آرمـانی را تشکیل می دهد، و فضیلت یا علوی که فرد به واسطه آن بـه خیـر التفـات دارد، شـرط تحقیق آن می باشد.

در نظریه اخلاقی وی، همه فضائل، اخلاقیاند و ذاتاً ارزشمند، و هـر کدام به گونهای در ایجاد زندگی ایدئال نقش دارند. هدف این مقالـه ارائـه تـصویری از زندگی ایدئال در اندیشه های آدامز است. به دلیل آنکه تحلیل این تصویر بدون پردازش نظریه اخلاقی وی، معنا و جایگاه خیر نامتناهی و فضیلت میـسر نیـست، از ایـن رو، در مقاله حاضر به تبیین این سه مهم پرداخته میشود. در این رابطه بر نقش کثرت گرایانـه ارزشها و التفات به خیر تأکید شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رابرت آدامز

مترجم

مهران رودسری

تعداد صفحات

205

حجم (مگ)

1.1

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟