0

 

ادبیات فارسی ۲ – دوره پیش دانشگاهی علوم انسانی – سال ۱۳۸۳


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

سخنی با دبیران محترم:
ادب و فرهنگ ایران اسلامی، عصاره افکار و اندیشه های ملتی فرهیخته و دانشور است که در نشیب و قرار حادثه ها با تکیه بر باورهای بارور و ریشه دار خویش میرانی ارجمند و گرانسنگ را به یادگار نهاده است. مطالعه و ژرف اندیشی در این آثار غنی و ماندگار شفافیت روح، زلالی اندیشه و استواری ایمان ایرانی را باز می نماید و خواننده را به سیر و سلوک در آفاق روشن و گسترده معرفت و حقیقت می خواند؛ آثاری ارجمند چون شاهنامه، گلستان و بوستان، منطق الطیر، اسرار التوحید، قابوسنامه، کیمیای سعادت، تاریخ بیهقی، مثنوی معنوی، بهارستان، منشآت و …

گذشته از لذتهای عمیق ادبی و ذوقی، چشم اندازهای شکوهمندی از معرفت و معنویت را در مقابل نگاه انسان میگشایند و ژرفترین و ماناترین اندیشه ها را به ذهن و ضمیر ما می بخشند. زبان فارسی، تنها وسیله رفع نیازمندی های روزانه ی ما نیست که آیینه ی فکر و فرهنگ ما نیز هست. این زبان دومین زبان فرهنگ اسلام است توجه به زبان فارسی نگاهبانی از فرهنگ و اندیشه و گونشی شایسته و بایسته در تقویت بنیان تفکر جامعه است.

کتاب ادبیات فارسی (۲) به لحاظ محتوا و ساختار چون کتاب زبان و ادبیات فارسی تلاشی است در مسیر دست یابی به اهداف آموزش زبان و ادبیات فارسی و برانگیختن ذوق و انگیزه ی خوانندگان خود در شناخت دقیق تر و عمیق تر جغرافیای پهناور ادب فارسی که توسط مولفان و کارشناسان دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی و با مساعدت و همراهی مدرسان و استادان گرامی آماده شده است. کتاب دارای ۹ فصل است.

در هر یک از این فصلها مسایل بنیادین ادبیات شامل سبک های نظم و تر فارسی (در شش فصل)، عرفان و تصرف، ادبیات عامیانه، طنز و هزل و هجو طرح شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

محمدرضا سنگری حسن ذوالفقاری محمد غلام

تعداد صفحات

186

حجم (مگ)

5.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟