0

 

استالین: آخرین اسناد پس از فروپاشی شوروی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مقدمه مترجم:
طبیعی است که یک بیوگرافی از استالین چیز تازه ای نیست. زندگی او، بر آمدن او در حزب کمونیست شوروی و به قدرت رسیدنش، موضوع نوشته ها، فیلمها، کتاب ها و به ویژه زندگی نامه های بسیار بوده است. اما تازگی بیوگرافی استالین به قلم «رابرت کانکووست» کارشناس مسائل شوروی در این است که احتمالاً نخستین زندگی نامه معتبر دیکتاتور است که پس از فرو ریختن اتحاد جماهیر شوروی نوشته شده است؛ در زمانی که بایگانی های بسیار سری رژیم می توانسته است مورد مراجعه نویسنده قرار گیرد و رفت و آمد به روسیه امروز و اتحاد شوروی سابق آزادانه صورت پذیرد.
درباره استالین بیوگرافیهای بزرگی نوشته شده است که برخی از آنها مانند «استالین» به قلم «ایزاک دویچر» و «استالین» به قلم «بوریس سووارین» ممتازاند. بیوگرافی ستایش آمیز گوناگون و بی شمار نیز در دوران حکمرانی خود او در شوروی منتشر شده است که البته اعتبار تاریخی ندارند. بیوگرافی حاضر بر اساس آخرین آگاهیها پیرامون رهبر سابق شوروی نوشته شده است و با توجه به اهمیت و گستردگی «موضوع» مورد بحث، کتابی فشرده و تحلیلی است که در آن از پرگویی و بیهوده نویسی پرهیز شده است. این بیوگرافی می تواند برای جوانان پژوهشگر و علاقه مند وسیله آشنایی با زندگی یکی از بازیگران اصلی صحنه سیاست جهان در سده بیستم باشد و بر آگاهی های قدیمی ها نیز احتمالاً چیزی بیفزاید.
رابرت کانکووست Robert Conquest کارشناس و مورخ نامدار بین المللی مدیر مرکز پژوهشهای هوور اینستیتوشن Hoover Institution درباره جنگ، انقلاب و صلح، دانشگاه استانفورد امریکاست. کانکووست تاکنون بیش از پانزده کتاب مهم و مورد مراجعه پیرامون اتحاد شوروی و مسائل مربوط به مناسبات بین المللی به رشته تحریر در آورده است ترجمه فرانسه این کتاب در نوامبر ۱۹۹۳ به وسیله موسسه انتشارات اودیل ژاکوب در پاریس منتشر شده
است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رابرت کانکوست

مترجم

مهدی سمسار

تعداد صفحات

537

حجم (مگ)

8.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟