0

 

استفاده ایمن از پساب در کشاورزی: نمونه های عملیاتی خوب


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

بخشی از سخن آغازین:
ایران کشور پرآبی نیست با این وجود شاید بتوان گفت که چالش اصلی در بخش آب کشور نه کمبود آب، بلکه بهینه نبودن نظام بهرهبرداری مبتنی بر پایداری منابع طبیعی و محیط زیست و پایش دقیق و بهنگام کمی و کیفی منابع و مصارف آن است. بنابراین انتظار میرود با ظرفیت سازی ساختاری و نیروی انسانی بتوان الگوی مصرف و مدیریت تقاضا را اصلاح و نظام بهره برداری بهینه از منابع آب را مستقر کرد بر اساس اصول توسعه پایدار لازم است جامع نگری در کل چرخه آب نهادینه شود و در این میان توسعه سامانه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب و بازچرخانی و استفاده مجدد از این منابع یک راهبرد کلیدی برای مقابله با چالشهای کنونی در این بخش است.
بدین منظور لازم است همکاریهای منطقه ای و بین المللی به ویژه جهت انتقال دانش و فناوری توسعه یابد. همزمان انتشار درس آموخته ها و تجربه های خوب سایر کشورها و نهادهای بین المللی میتواند به توسعه دانش و چگونگی یافتن راه حل های واقعی و جدید برای مسایل پیش رو کمک کند.
کتاب حاضر که توسط UNU-FLORES به عنوانی نهادی پیشگام در سطح بین المللی تهیه شده، نمونه ای از فعالیتها برای انتشار تجربه کشورهای مختلف در سطح بین المللی است امید میرود در سالهای آتی ایران بتواند با آسیب شناسی وضعیت فعلی و در پیش گرفتن رویکردها راهبردها و راهکارهای مناسب و با مشارکت همه ذی نفعان بر چالشهای اساسی کشور در بخش آب غلبه کند و با مستندسازی و انتشار دانش و تجربه های خوب و گرانبهای خود به عنوان یک الگو و مرجع موفق در دنیا شناخته شود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سیدحمیدرضا کشفی غزاله خوشرو بهناز درخشانی

تعداد صفحات

309

حجم (مگ)

5

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟