0

 

اصطلاحنامه توسعه فرهنگی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

اصطلاحنامه توسعه فرهنگی (فارسی ـ انگلیسی ـ فرانسه)

اصطلاح نامه یا گنجواره مجموعه ای است از اصطلاحات متداول در زمینه ای خاص بدین ترتیب اصطلاح نامه اقتصادی. اصطلاحات متداول در علم اقتصاد و گنجواره توسعه فرهنگی، اصطلاحات مربوط به توسعه فرهنگی را شامل می شود.

در گنجواره این اصطلاحات برحسب موضوع طبقه بندی می شود و در موارد لزوم نیز تعریف هریک به سادگی و روشنی ذکر می گردد. هدف از این کار تسهیل کار کسانی است به تنظیم و تربیت و نگهداری مدارک و اسناد مشغولند.

در گنجواره نه تنها واژگان متداول یک زمینه خاص یا یک علم خاص گروه بندی می شود بلکه کوشش می گردد که این گروه بندی با توجه به روابطی که اصطلاحات با یکدیگر دارند صورت گیرد.

به طور مثال “تحقیق” و”پژوهش”، “باسواد” و “بی سواد” “آموزش” و “آموزش ابتدائی” همه از الفاظی است که در گنجواره توسعه فرهنگی می باید گروه بندی شود. “تحقیق” و “پژوهش” دو واژه مترداف است. “باسواد” و” بی سواد” دو واژه متضاد آموزش معنائی عام دارد که شامل انواع آموزش و از جمله آموزش ابتدائی می شود و در نتیجه با یکدیگر رابطه عام و خاص دارد.

بنابراین در گنجواره توسعه فرهنگی همه این اصطلاحات با توجه به روابطی که با یکدیگر دارند گروه بندی می شوند. به این ترتیب گنجواره، به عنوان یک نظام گروه بندی و بازیابی مدارک و اسناد و اطلاعات، نقش مهمی در ایجاد یک شبکه اطلاعاتی بازی می کند و به کار گرفتن آن، در کار پژوهش و آموزش تسهیلات فراوان به دنبال می آورد…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ژان ویت

مترجم

ناصر پاکدامن

تعداد صفحات

327

حجم (مگ)

6.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مکان چاپ: تهران
ناشر: مرکز فرهنگی آسیا
تاریخ چاپ: ۱۳۵۸ هجری شمسی
زبان: فارسی

دیدگاهی دارید؟