0

 

اطلاعاتی درباره شورای فرهنگی سلطنتی ایران


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

اطلاعاتی درباره شورای فرهنگی سلطنتی ایران و فعالیت های ده ساله آن – ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۱

شورای فرهنگی سلطنتی ایران، در آذرماه ۱۳۴۱، طبق فرمان خاصی که از جانب اعلیحضرت همایون، شاهنشاه آریامهر شرف صدور یافت، به وجود آمد.

در این فرمان شاهنشاه وظیفه این شورا را “حفظ و حراست و اشاعه زبان و ادب و فرهنگ ایران در داخل و خارج کشور و توسعه و ترویج ملی و بین المللی فرهنگ ایران” تعیین فرموده بودند. شورای فرهنگی سلطنتی ایران که تحت ریاست عالیه شاهنشاه آریامهر قرار دارد، در بدو تاسیس مرکب بود از وزیر دربار شاهنشاهی (رئیس اجرایی شورا)، وزیر فرهنگ، رایزن فرهنگی دربار شاهنشاهی و آقایان سید حسن تقی زاده، عیسی صدیق، علی اصغر حکمت، علی اکبر سیاسی، سید فخرالدین شادمان، ابراهیم پورداوود، صادق رضازاده شفق، سعید نفیسی، محمد حجازیف بدیع الزمان فروزانفر، بعدا آقایان غلامعلی رعدی و لطفعلی صورتگر و بانو نیره سعیدی به اعضای شورا افزوده شدند و پس از تجزیه وزارت فرهنگ به دو وزارت خانه فرهنگ و هنر و آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و هنر نیز به عضویت این شورا درآمد.

در مهرماه سال ۱۳۴۴ طبق فرمان دیگری که از جانب شاهنشاه آریامهر شرف صدور یافت، کتابخانه پهلوی تاسیس شد و شورای فرهنگی سلطنتی ایران به سمت هیئت امنای این کتابخانه تعیین گردید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

شجاع الدین شفا

تعداد صفحات

98

حجم (مگ)

2.3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟