0

 

امان التواریخ جلد اول


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

یکی از مهمترین آثار دوره حکومت امان الله خان در افغانستان در اوایل سده بیستم مجموعه هفت جلدی امان التواریخ تالیف میرزا عبدالمحمد مؤدب السلطان اصفهانی (۱۲۹۰- ؟ قمری) و حاصل تلاشی ده ساله است.

این کتاب به تاریخ افغانستان از قدیمترین زمان‌ها تا عصر مؤلف می پردازد. در این کتاب تاریخی که حوادث آن براساس سال مرتب شده است، در کنار تاریخ افغانستان به رخدادهای مهم ایران، مصر، روسیه و … هم اشاره می‌ شود. جلد اول امان التواریخ از بدایت و پیدایش زمین و زمینیان سخن می گوید.

جلد دوم به بعثت پیغمبر اکرم (ص) تا سنه ۱۱۶۱ قمری و مستقل شدن افغانستان و جلد سوم به شرح حالات و سرگذشت ایام سعادت فرجام فلاسفه و حکما اختصاص یافته است. سوانح کامله شعرای نامی در جلد چهارم و از ابتدای استقلال افغانستان تا حکمرانی احمدشاه ابدالی در جلد پنجم موضوع بحث قرار می گیرد.

متاسفانه دسترسی به جلدهای ششم و هفتم این کتاب حاصل نگردید که به آغاز حکمرانی امیرعبدالرحمن خان و جلوس امیر امان الله خان اختصاص یافته اند.

کتاب پیش رو جلد اول امان التواریخ می باشد که در سال ۱۳۹۳ در کابل به تصحیح سید مخدوم رهین و با استفاده از افست نسخه دستنویس آن منتشر گردید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

میرزا عبد المحمد خان مودب السلطان اصفهانی

تعداد صفحات

427

حجم (مگ)

10.7

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مکان چاپ: افغانستان/کابل
ناشر: ریاست انتشارات کتب بیهقی
تاریخ چاپ: ۱۳۹۳ هجری شمسی
زبان: فارسی

دیدگاهی دارید؟