0

 

بزرگان و سخن‌سرایان همدان جلد اول


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

بزرگان و سخن سرایان همدان (شاعران، عارفان، عالمان، وزیران و سایر بزرگان)

در آن هنگام که برای ادامه تحصیل گرم مطالعه بود و بکتابخانه ها مراجعه میکرد ، در غالب تذکره ها بالاخص نسخۀ خطی تذکره عرفات العاشقین نام شاعرانی بادیده میآمد که انتساب بشهر همدان داشتند و من بنده را تا آن زمان از نام و شرح حال و آثارشان اطلاعی حاصل نبود و هرگز باور نداشت که مولد وموطن عزیزش را این چنین شاعران خوش ذوق و نویسندگان فاضل و پرمایه باشد .

بعضی را بخاطر سپرد و برخی را بر روی صحیفه آورد. باشد که چون از کار تحصیل فراغ حاصل آید چیزی بدان بیفزاید و از آن دفتری فراهم سازد و پیشکش ارباب دانش و معرفت نماید .

با آنکه مهم اصلی پایان پذیرفت (۱) ، مدتها این آرزو همچنان بر اثر تنگی فرصت و نیافتن حال و مجال از قوه بفعل نیامد و چیزی بر آنچه قبلا انجام شده بود و یا بخاطر داشت نیفزود . ولی شاد و امیدوار از آن بود که اگر این نیت خیر را جامه عمل نپوشانیده است باری یاد و اندیشه آن نیز از لوح ضمیر محو نگردیده فاضلان تا روزی با استاد و مراد و مقتدای خود .

آن پیشرو محققان و پیر معاصر حضرت استاد عبدالعظیم قریب اطال الله بقائهٔ این مطلب را در میان نهاد . او ، که خدایش جزای خیر دهاد، با اندرزهای پدرانه و نصایح مشفقانه این ناچیز را تشویق و ارشاد نمود و بسی سخنهای نکته آموز آمیخته بلطف بمیان آورد تا بکار گرم داشت ۱ مراد از این مهم اصلی و همچنین ادامه تحصیلی که در بالا بدان اشاره محمد نوشتن و گذرانیدن پایان نامه دکترا بود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مهدی درخشان

تعداد صفحات

397

حجم (مگ)

6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

ناشرچاپ نیکپو

تاریخ انتشار1341

زبان فارسي
موضوعشرح حال و خاطرات

دیدگاهی دارید؟