0

 

بمب های آزادیبخش آمریکا


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کتاب “بمب‌های آزادیبخش آمریکا” سه نوشته ای از نوآم چامسکی، زبان شناس، روشنفکر و سیاستمدار ضدجنگ مشهور امریکایی، آروند هاتی روی و میلان ری، دو یار روشنفکر هم مسلک و از دوستان نزدیک چامسکی در مطالعات ضد جنگ است. در این کتاب هر سه نفر کوشیده اند سیاست های جنگ طلبانه امریکا را به چالش بکشند و نیات واشنگتن در دهه ها جنگ طلبی را بر ملا کنند.

در کتاب “بمب های آزادیبخش امریکا” بر سیاست های منفعت طلبانه آمریکا در تمامی زمینه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی تمرکز می شود و به طور ویژه سیاست های آمریکا برای تسلط بر منابع انرژی جهان یعنی نفت بر ملا شده و مورد واکاوی قرار می گیرد.

هر سه نفر در این کتاب مستقیم و غیرمستقیم امریکا را طرفدار صلح ندانسته اند و ریاکاری آمریکایی در صلح طلبانه جلوه دادن سیاست هایش را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند. کتاب از آغاز حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ آغاز می شود و درباره حملات ۱۱ سپتامبر، ائتلاف امریکایی مبارزه با تروریسم، جنگ عراق و دیگر مسائل سیاست خارجی آمریکا که دامنه آن تا آسیای میانه، خاورمیانه و حتی آسیای دور گسترش می یابد مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین در این کتاب به سوابق تاریخی سیاست های آمریکا از جمله در مورد ایران و کودتا علیه دکتر محمد مصدق، کودتای عراق بعد از دوران پادشاهی، جایگاه اروپا در تمامی این تحولات و دیگر مسائل بین المللی مورد واکاوی قرار می گیرد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

نوآم چامسکی
آروند هاتی
روی میلان ری

مترجم

فریدون گیلانی

تعداد صفحات

104

حجم (مگ)

0.7

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟