0

 

به باغ همسفران


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

به باغ همسفران: شرح هشت کتاب و نقد اندیشه های سهراب سپهری

نگارنده کتاب در دو بخش، شرح هشت کتاب و نقد اندیشه((سهراب سپهری)) به چاپ رسانده است .در بخش نخست((بررسی موضوعی شعر سپهری)) و در بخش دوم((راه دشوار ترانه سرایی)) آمده است .نویسنده ابتدا متن شعرها را فراهم آورده و سپس آنها را شرح و تحلیل نموده است .وی در خلال مطالب به سیر توالی و ترتیب سروده‌های((هشت کتاب)) اشاره می‌کند .نگارنده در بیان علت پیچیدگی و زیبایی اشعار سهراب این موارد را برمی‌شمارد :علاقه سپهری به سفر، استفاده از اشارات فولکلوریک یا فرهنگ عامیانه در اشعارش، آشنایی سپهری با هنر نقاشی و حساسیت او نسبت به رنگ‌ها، بازتاب حوادث و مسائل درونی شاعر در سروده‌هایش، و علاقه سپهری به طبیعت .

مقدمه:
به باغ همسفران، فرصتی دیگر برای شناخت سهراب سپهری است. شعر سپهری مانند موسم دل انگیزی است که از کوهها و دشتهای کاشان با ملایمتی خاص نشأت میگیرد و تا فراخنای جانها رخنه پیدا می کند. این موسم در هر فصل و سالی که باشد همواره جلای روحانی و برجستگی معنوی خود را حتی در قرون و اعصار آینده حفظ خواهد کرد و آیندگان هشت کتاب سپهری را در زمره آثار بزرگ قرار خواهند داد. وی با همان زبان پر از آرامش خویش گفته هایی را بیان میکند که ذهن خواننده را نسبت به گذشته، حال و آینده ی خود روشن میسازد این روشن سازی ویژگی برجسته ی شعر سپهری است.
پس از چند سال تحقیق و جست و جو، گاه نقاط گنگی در هشت کتاب به چشم میخورد که من را بر آن داشت تا با کمک دانسته های نه چندان کامل خود به نگارشهایی دست بزند که امید است مورد توجه قرار گیرد. شعر سپهری ناگفته های زیادی درون خود دارد که گذشت زمان آنها را بیشتر بازگو خواهد کرد. پیرامون صدای پای آب و مسافر در جهان مطلوب سهراب سپهری سهراب سپهری و بودا و سیب سرخ خورشید یا سهراب سپهری به زبان ساده نکاتی آورده ام و در آینده تفسیری از این دو منظومه ی ارزشمند ارائه خواهم داد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

حجت عماد

تعداد صفحات

487

حجم (مگ)

12.2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌78-7332
عنوان و نام پدیدآور به باغ همسفران‌: شرح هشت کتاب و نقد اندیشه‌ی سهراب سپهری‌/ حجت عماد
مشخصات نشر تهران‌: موسسه فرهنگی انتشاراتی تبلیغاتی کتاب خوب‌، 1378.
مشخصات ظاهری ص 485
یادداشت کتابنامه‌: ص‌. 485؛ همچنین به‌صورت زیرنویس‌
موضوع سپهری‌، سهراب‌، 1359 – 1307 — نقد و تفسیر
موضوع شعر فارسی — قرن 14 — تاریخ و نقد
رده بندی دیویی 1فا8/62س‌329/س‌ع 1378
رده بندی کنگره PIR8094/ع‌8ب‌9
سرشناسه عماد، حجت‌، –
وضعیت فهرست نویسی فهرستنویسی قبلی‌

دیدگاهی دارید؟