10

 

بوشهر در مطبوعات عصر قاجار


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

بوشهر در مطبوعات عصر قاجار (جنوب، حبل المتین، مظفری)

همانطور که از عنوان کتاب پیداست، “بوشهر در مطبوعات عصر قاجار (جنوب، حبل المتین، مظفری)” در کتاب پیش روف مطالب و موضوعاتی که در این سه روزنامه عصر قاجار در خصوص بوشهر و توابع آن درج شده، عیناً ذکر شده است. مسلم است که صحت و سقم بسیاری از این مطالب بر نویسنده پوشیده است. سه روزنامه از روزنامه های عصر قاجار که بیش از همه مطالب و مقالات و گزارش هایی در مورد بوشهر و مناطق تابعه آن دارن، برای تدوین و تنظیم این اثر مورد استفاده قرار گرفته است.

جنوب چاپ تهران، حبل المتین چاپ کلکته، و مظفری چاپ بوشهر. به اعتقاد نویسنده مطالب زیاد دیگری در خصوص بوشهر در دیگر روزنامه های ایرانی به چاپ می رسیده اما این سه روزنامه سوزناک تر و دردمندانه تر مسائل را بررسی کرده اند.

در متون مورد استفاده در کتاب سعی گشته تا رسم الخط اصلی حفظ گردد و فقط در پاره ای موارد رسم الخط به شیوه ای امروزی تبدیل شده است. نویسنده در به کارگیری مطالب هیچ گونه جرح و تعدیلی صورت نداده و در هیچ مورد اظهار نظر شخصی خود را دخالت نداده و این امر جایی روشن می شود که در بسیاری موارد درباره شخصیت برخی افراد مطالبی تند و بی پروا درج شده که عینا در متن آورده شده است.

هدف از تالیف شاید جمع آوری و تنظیم اطلاعات پراکنده ای است که در یکصد سال پیش در مورد بندر قدیمی بوشهر و توابع آن در جراید عصر قاجار آمده است. کتاب در سه قسمت با عاوین زیر دسته بندی شده است:
۱-جنوب، ندای جنوب، یادگار جنوب
۲-مظفری
۳-حبل المتین

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جعفر حمیدی

مترجم

تعداد صفحات

281

حجم (مگ)

5.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟