0

 

بوشهر: شهر – بندر خلاق آینده


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

در این کتاب به بررسی برخی از شهرهای خلاق دنیا از دید یونسکو پرداخته شده و تلاش شده نقشه راهی باشد برای تبدیل بندر بوشهر به شهر-بندر خلاق در آینده.

از پیشگفتار کتاب:
در رهگذار پر آشوب جهان و در افت و خیزهای امواج نهان آن، حرکت و مسیر انسانهای اهل فضل میتواند به مثابه زورقی باشد آرام و هموار که همچون حرکت قویی بر یک دریاچه، آن قدر به هنگام و هدفمند است که تصویری بی بدیل از معنای بودن در ذهن می نشاند و نگاه انسان را به فضای پیرامونش ژرفا می بخشد.
از دغدغه های همواره چنین انسانهایی رسیدن به ایمنی ساحل و تماشای عظمت و وسعت در فراسوی دنیای ساحل است. دوست و استاد بی همتایم دکتر ایرج نبی پور (پیرمرد دریا) مصداق زیبا و تمامی است در این قلمرو
این استاد بینظیر از بزرگانی است که در بسیاری از پهنه های علم و دانایی از جمله علوم پزشکی علوم زیست پزشکی زیست فناوری دریایی و … زبردست و چالاک است. وی مؤسس مراکز تحقیقاتی مختلف در سطح ملی و عضو کمیسیونهای برجسته علمی و طبی در سطح بین المللی بوده و از چهره های ماندگار و پرافتخاری است که از خطهٔ گرم و مهربان بوشهر شهر دلهای دریایی بالیده است و صدرنشین ملک پهناور علم و اندیشگی است. کتاب حاضر، یکی دیگر از آثار ارزشمند ایشان است که نمونه ای زیبا و خاطرپذیر از اندیشه و قلم استاد فرزانه دکتر ایرج نبی پور است و یادگاری از علاقه بسیار ایشان به شهر بوشهر (شهر – بندر خلاق آینده) و تبدیل شدن آن به شهری زیست پذیر و جاذب برای همگان.
افق نگاه لطیف به این مقوله مهم در جهان معاصر که شهرها مکان اصلی کار و زندگی اند و بخش عمده ای از انسانها در جهان امروز توجه به کیفیت زندگی، شرایط، امکانات و نیازهای فردی و زیستن در شهری بهتر و زیست پذیرتر برایشان حایز اهمیت بسیار است، میتواند ضرورت مفهوم زیست پذیری را بیان کند…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ایرج نبی پور ,سینا نبی پور ,دارا جوکار

تعداد صفحات

94

حجم (مگ)

10.6

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟