0

 

بینش و روش در تاریخ نگاری معاصر


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

پیدایش، رشد، اعتلا و زوال جنبش های سیاسی و اجتماعی معاصر ایران در کنار تحولات و رخدادهای متعدد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، جابجایی قدرت ها و نخبگان حکومتی و تغییرات گسترده در عرصه اجتماعی و سیاسی تاریخ معاصر ایران، به دلیل اهمیت و تأثیرات شگرف و متنوع آن، سبب گشته است تا از سوی پژوهشگران، مورخان و تحلیل گران حوادث اجتماعی و نخبگان سیاسی مورد تجزیه و تحلیل و نقادی و تقریر و تبیین قرار گیرد.

تنوع و کثرت نگاه ها و اختلافات در نگاشته های تاریخی این دوره باعث پیچیدگی و سختی فهم و درک درست محققان و اندیشه گران این عرصه در تشخیص سره از ناسره و کشف درست حقایق تاریخی گردیده است.

تاریخ نگاری و نوع نگاه مورخان به پدیده های تاریخی از منظر ملی گرایی و شرح و بسط این رویدادها و حوادث گذشته و حال بر آن اساس، مقوله ای است که در کنار سایر رویکردهای این جریان از جمله نمودهای ادبی، جلوه ویژه و متفاوتی از نوع رسمی و مرسوم خود در جامعه ایرانی داشته است.

بررسی تاثیرات این جریان فکری و فرهنگی در حوزه فرهنگ، خاصه تاثیراتی که تاریخ نگاری و تاریخ نگاران از آن گرفتند و تبعات و پیامدهای آن در سایر بخش های این حوزه، در تاریخ معاصر ایران، موضوع دامنه دار و چالش برانگیزی بوده که کم تر به حد کفایت مورد پژوهش و توجه محققان واقع شده است.

پژوهش حاضر به بررسی ویژگی های این جریان در تاریخ نگاری معاصر ایران می پردازد و تاثیرات و تاثرات حاصل از رویکرد متفاوت این تاریخ نگاری و مورخان و مولفان آن را از حیث شیوه های متفاوت نگرشی و نگارشی پی می گیرد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

به کوشش: حامد فولادوند, منصوره اتحادیه (نظام مافی)

تعداد صفحات

138

حجم (مگ)

2.6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟