0

 

تاریخ انقلاب مشروطیت ایران

توضیحات

اثر حاضر دربردارنده مجموعه‌ای از سخنان، نوشته‌ها و دیدگاه‌های “سیدحسن تقی‌زاده” درباره چرایی و چگونگی انقلاب مشروطیت ایران است .

کتاب با مقدمه‌ای شامل خلاصه زندگی‌نامه، مناصب، مهمترین اقدامات و روزشمار زندگی سیدحسن تقی‌زاده به انضمام اشاره به علل بروز انقلاب مشروطیت و متن فرمان مشروطیت آغاز می‌شود .آن‌گاه دیباچه‌ای از تقی‌زاده درباره مجموعه مطالب این کتاب گنجانده شده، سپس سه خطابه از تقی‌زاده با عنوان “تاریخ اوایل انقلاب مشروطیت “آمده است” .

ذیل “عنوان دیگر کتاب است که در توضیح سه خطابه به چاپ رسیده است .در پی آن سوالات حضار و جواب‌های آقای تقی‌زاده درج گردیده است.

در ادامه کتاب، ۱۳مطلب مرتبط با موضوع “انقلاب مشروطه “از سید حسن تقی‌زاده، اضافه شده که عبارت‌اند از : تاریخ انقلاب ایران ;نخستین مجلس شوری ;صفحه‌ای از تاریخ مشروطیت ایران ;تهیه مقدمات مشروطیت در آذربایجان ;لفظ مشروطه و یادی از اوایل مشروطیت ;حکومت استبداد و دولت مشروطه ;مسوده نطقی که ظهر روز ۱۴مرداد ۱۳۳۴از رادیو پخش شد ;نطقی که عصر روز ۱۴مرداد ۱۳۳۴از بهارستان پخش شد ;شرحی که در روزنامه اطلاعات در ۱۴مرداد ماه ۱۳۳۶نشر شد ;چگونه مملکت ایران مشروطه شد؟ ;یادی از مشروطیت، مشروطیت ایران ;عوامل اساسی مشروطیت ایران .کتاب با فهرست اعلام به پایان می‌رسد .

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سید حسن تقی‌زاده

حجم (مگ)

4.5

نوع فایل

اسکن شده

تعداد صفحات

339

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟