0

 

تحلیل دیوان و شرح حال عمادالدین فقیه کرمانی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کتاب حاضر نخستین پژوهش گسترده در زمینۀ شرح حال و آثار عماد‌الدین علی فقیه کرمانی، از مشایخ عرفا و شعرای کرمان در قرن هشتم هجری و معاصر حافظ شیرازی است و در شش فصل تدوین شده است.

نویسنده در فصل یک، به معرفی مآخذ و منابع مهم و اصلی خود، و مراکز و مؤسساتی که به آن‌ها مراجعه کرده، پرداخته است.

در فصل دو، نویسنده به جمع‌آوری، بررسی و نقد آراء و نظریات محققان ایرانی و خارجی دربارۀ عماد فقیه کرمانی پرداخته و به توافقات، تناقضات و تضادهایی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرده است. در فصل سه، نویسنده کوشیده تا براساس منابع و مأخذ تحقیقی خود شرحی از زندگی عماد فقیه به رشتۀ تحریر درآورد و رأی و نظر خود را در این زمینه ابراز کند.

در همین فصل، نویسنده ضمن توصیف انواع شعرهای عماد، به مطالعۀ تطبیقی کوتاهی میان آثار او با آثار چند شاعر دیگر، و از جمله حافظ، مبادرت ورزیده و کوشیده است تا نکات مهم و بدیعی در زمینۀ عمادشناسی عنوان کند. بررسی و شناخت زمینه‌های تاریخی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عصر عماد فقیه و مناسبت‌های او با این زمینه‌ها، درونمایۀ فصل چهار کتاب است.

فصل پنج، به تحلیل و تفسیری نقادانه بر آثار عماد فقیه کرمانی اختصاص دارد و در همین فصل گزیده‌ای از آثار شاعر در برابر خواننده نهاده شده است. این رسالۀ تحقیقی با فصل شش که حاوی جمع‌بندی‌ها، نتیجه‌گیری‌ها و نیز سرانجام کار و مرگ عماد فقیه است، پایان می‌گیرد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

احمد ناظرزاده کرمانی

تعداد صفحات

346

حجم (مگ)

4.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلفان: احمد ناظرزاده‌کرمانی، فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
ناشر: سروش
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 8fa1.32
سال چاپ: 1394
نوبت چاپ: 2
تیراژ: 500 نسخه
تعداد صفحات: 344
قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)
شابک 10 رقمی: 9641209191
شابک 13 رقمی: 9789641209195

دیدگاهی دارید؟