0

 

حسینیه ارشاد به روایت اسناد ساواک


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

از سخن ناشر:
انقلاب اسلامی ایران که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، مرهون تلاشها و تکاپوهایی است که در راستای برقراری حکومت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به صورت انفرادی و جمعی در عرصه های گوناگون صورت پذیرفت. بی گمان یکی از بارزترین این عرصه ها، مساجد، حسینیه ها، هیئت های مذهبی، مدارس علوم دینی بود که وظیفه آشنایی آحاد جامعه، خصوصاً جوانان را با آموزه های اسلام به عهده داشت.
در این میان «حسینیه ارشاد» یکی از پایگاههای برجسته ای بود که توجه بسیاری از مبارزان و مخالفان رژیم پهلوی، خصوصاً جوانان را به خود جلب کرده بود صرفنظر از مناقشاتی که پیرامون این مرکز، در طول فعالیت کمتر از یک دهه آن وجود داشت تاثیر فعالیتهای ژرف و پایای حسینیه ارشاد، به حدی بود که می بایست از آن به عنوان یکی از پایگاههای انقلاب اسلامی نام برد.
مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات در پی هدف محوری خود که روشن نمودن زوایای تاریک تاریخ معاصر میباشد پس از انتشار اسناد مدرسه فیضیه که در طرح کلی پایگاه های انقلاب اسلامی قرار داشت اینک استاد حسینیه ارشاد را بی کم و کاست در اختیار مورخان و پژوهشگران و علاقمندان قرار میدهد.
قابل ذکر است که این مجموعه در برگیرنده اسنادی است که در بایگانی ساواک، تحت عنوان حسینیه ارشاد جمع آوری و بایگانی شده است و شامل سوابق انفرادی شخصیتهای دست اندرکار و فعال در آن مرکز نمی باشد…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مرکز بررسي اسناد تاريخي وزارت اطلاعات

تعداد صفحات

499

حجم (مگ)

8.4

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟